Campagne "Ervaar het OV"
De vervoerbedrijven Arriva, Connexxion, Novio, Syntus, Veolia en de NS
starten - samen met de provincies Gelderland, Overijssel en Flevoland,
de Stadsregio Arnhem Nijmegen en de regio Twente - een
marketingcampagne in het openbaar vervoer.
Deze samenwerking tussen vervoerders en overheden, voor een gebied met
3,5 miljoen potentiële reizigers, is uniek in Nederland. Doel van deze
gezamenlijke aanpak is om met speciale acties niet-reizigers het OV
zelf te laten ervaren. Voor veel mensen is het OV onbekend en daarmee
onbemind. Terwijl er veel vernieuwingen in het openbaar vervoer zijn
doorgevoerd om de kwaliteit en het reisgemak te vergroten. Hierbij
gaat het onder andere om meer en betere reisinformatie, nieuwe
voertuigen, haltes en stations.
Op 13 november wordt door de betrokken gedeputeerden en de directies
van de OV-bedrijven het officiële startsein van de campagne gegeven.
De eerste campagne staat in het teken van `mijn OV-week'. Mijn OV-week
is de eerste van een reeks van marketingcampagnes die in 2010 en 2011
door vervoerders en overheden worden ontwikkeld. Kijkvoor meer
informatie op www.ervaarhetov.nl
Provincie Overijssel