Carglass wint prijs Klantgericht Ondernemen

13/11/2009 13:33

Carglass BV

De CRM Association heeft gisteravond Carglass uitgeroepen tot meest klantgerichte bedrijf van Nederland. Volgens de jury, die onder andere bestaat uit hoogleraren van Nyenrode en de universiteiten van Maastricht en Groningen en vakspecialisten uit het bedrijfsleven, is klantgerichtheid bij Carglass een integraal onderdeel van de organisatie. De jury vindt de onderneming een inspirerend voorbeeld voor andere bedrijven en kent het bedrijf daarom de CRM Award toe . Eerdere winnaars van de felbegeerde CRM Award waren Rabobank, Deli XL,Siemens en Robeco.

De jury heeft in totaal 14 bedrijven beoordeeld op onder andere klantbenadering, tevredenheid en de inzet van automatisering om klanten te helpen. Autoruitspecialist Carglass had volgens de jury de beste papieren. Zo concluderen zij dat bij Carglass het investeren in het creëren van enthousiaste klanten zijn vruchten afwerpt. Door elke keer de lat hoger te leggen en geen concessies te doen aan de kwaliteit heeft Carglass zijn leidende positie verder weten te versterken. De jury was ook onder de indruk van de wijze waarop de belangen van zakelijke klanten zoals leasemaatschappijen en verzekeringsmaatschappijen - die veelal de rekening betalen - worden behartigd, klanten van leasemaatschappijen en verzekerden kunnen altijd rekenen op goede service van Carglass. De overige genomineerde bedrijven waren DSM, ING, TNT Post en UPC Nederland.

Klantgericht

Volgens de jury staat de klant bij Carglass in alle opzichten centraal en richt het bedrijf zich vooral op het gemak van de klant en het beperken van de schadelast door tijdige en hoogwaardige reparatie en vervanging van autoruiten. Zo is het bedrijf 24 uur per dag bereikbaar voor klanten en kunnen klanten via de website een afspraak maken voor thuis of op het werk. Klanten hoeven zich niet bezig te houden met de administratieve afhandeling, die wordt door Carglass verzorgd.

Robert Sterke van Carglass: "Wij zijn bijzonder trots dat we deze prijs voor klantgerichtheid hebben gewonnen. Het is een compliment voor onze organisatie en medewerkers die elke dag weer voor 100% klaar staan om onze klanten zo goed mogelijk te helpen."

Profiel Carglass(R)

Carglass(R) is onderdeel van Belron, wereldwijd het grootste en meest geavanceerde glasherstelbedrijf voor voertuigen. In ons land is Carglass(R) marktleider met circa 500.000 autoruitreparaties en vervangingen per jaar. Carglass(R) richt zich vooral op het gemak van de klant en het beperken van de schadelast door tijdige en hoogwaardige reparatie en vervanging met levenslange garantie. In Nederland heeft Carglass(R) 55 Service Centers en 220 mobiele service units voor het repareren of vervangen van autoruiten. In geval van nood worden automobilisten ook buiten kantooruren op afspraak geholpen.