Ingezonden persbericht

---


PERSINFORMATIE

Expedia en Nokia bieden wereldwijde hotelboeking service

Amsterdam, 13 november 2009 ­ Expedia Affiliate Network (EAN) heeft vandaag samen met telefoongigant Nokia de details van hun samenwerking bekend gemaakt. Het gaat om een integratie tussen de hotelboeking service van Expedia en Nokia's Ovi Maps navigatietechnologie.

De integratie biedt Nokia gebruikers de mogelijkheid om de locaties van alle hotels die door Expedia worden aangeboden te vinden op de mobiele service Ovi Maps. Vervolgens kunnen de hotels worden aangeklikt waarna hoteldetails, beschikbaarheid, prijzen en recensies zichtbaar worden. Tijdens de eerste samenwerkingsfase zal de bel-&-boek optie beschikbaar zijn via Ovi Maps. Met deze dienst kunnen Nokia gebruikers direct een hotel boeken via de Expedia callcenters op honderden bestemmingen over de hele wereld.

Henrik Kjellberg, President EAN wereldwijd, over de ontwikkeling: "Dit is een grootse samenwerking voor Expedia, een stap in de richting naar mobiliteit. Onze technologie maakt het gemakkelijk voor partners om reizen aan te bieden via verschillende verbindingspunten, of het nou vast of mobiel is. Daarnaast zijn we verheugd aansluiting te vinden bij Nokia's Ovi Maps service. Dit is een voorbeeld van twee experts binnen hun vakgebied die samen een progamma creëren waarvan ten eerste de klant profiteert, en die ten tweede een groeiende stroom van opbrengsten zal opleveren voor beide partijen."

Robert Rogers, Nokia's Senior Product Manager Social Locations, geeft aan: "Reizen en mobiliteit gaan hand in hand. De hotelboeking service die wij hebben ontwikkeld in samenwerking met Expedia Affiliate Network vult het groeiende aanbod van voorzieningen die Nokia al biedt perfect aan. Het feit dat de service zowel bereikbaar is via de computer als via een mobiele toepassing heeft tot gevolg dat er op verschillende momenten in de reiscyclus interactie met de gebruiker kan plaatsvinden, en niet alleen op het moment van boeken."

Expedia werkt momenteel samen met meer dan 10.000 private label partners over de hele wereld. In EMEA zijn dat Red Bull Air Race, The Guardian, FIM Superbike World Championship, Greenbee, Avis, Tiscali, Eurostar, Lonely Planet, Moto GP, Sky, Ab-in-den-Urlaub.de,

Travelpartner.se, Weg.de, eDreams en 20 luchtvaartmaatschappijen inclusief Alitalia,

Pegasus and SAS airlines. Tot de wereldwijde partners van EAN behoren onder andere Radisson Hotels & Resorts, American Airlines, JAL, Jet Airways, Air Pacific, The New York Times, LA Times, Miami.com en Foxnews.com.

Einde persinformatie. Amsterdam, vrijdag 13 november 2009.

Noot voor de redactie (

LeadsPR