Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Officiële lancering de Persgroep Advertising door CEO Van Thillo Job Cohen, Christian Van Thillo, René Repko en Hans Ubbink delen hun passies

Op donderdag 12 november werd de Persgroep Advertising, verkooporganisatie van de Persgroep, officieel gelanceerd in de Hermitage in Amsterdam. Burgemeester Job Cohen, modeontwerper Hans Ubbink en marketing-directeur HEMA René Repko spraken over hun passie en de merken die zij vertegenwoordigen. Hierna gaf de CEO van de Persgroep Christian Van Thillo zijn visie op de ontwikkelingen van de krant als (advertentie)medium: "Kranten zullen er altijd zijn, in welke vorm dan ook. Het kapitaal van de krant is het gevoel van betrouwbaarheid bij zowel lezer als adverteerder. Een kapitaal dat niet afhankelijk is van de economische conjunctuur."

Tot de genodigden behoorden marketeers van diverse grote merken als KPN, KLM en AkzoNobel, mediabureaus en reclamebureaus. Onder leiding van Barbara van Beukering, hoofdredacteur van Het Parool, vertelden de sprekers openhartig over de passie voor hun merk.

Job Cohen: "Ik ben geen expert als het gaat om marketing, maar ik weet wel dat ik niet iets zou kunnen representeren waarvan ik niet houd. En dat lijkt mij erg belangrijk als je een product 'verkoopt'. Ik zoek niet een merk om erbij te horen, maar omdat ik daar denk te vinden waaraan ik behoefte heb."

Hans Ubbink: "Een merk wordt belangrijk gevonden omdat mensen vertrouwen zoeken. In een merk kunnen ze die betrouwbaarheid vinden. Cruciaal voor een sterk merk vind ik dat het voor echtheid staat en op de mens gericht is. Daarnaast moet een merk continu verbeteren en iets toevoegen. En in alle eerlijkheid, hoe mooi of leuk het ook is wat je doet, als de media er niet zijn wordt het toch niet of nauwelijks bekend."

René Repko: "De klant is je vriend. Een merk moet een relatie aangaan met die klant. Die relatie vraagt om wisselwerking en daarom moeten deze klanten wel kunnen meespelen met het merk en kan het niet alleen maar directief zenden. Een merk draagt eraan bij door actueel en relevant te blijven, maar intussen niet de betrouwbaarheid te verliezen. Die betrouwbaarheid kan een merk ook verliezen door bijvoorbeeld iedere paar jaar van slogan of huisstijl te veranderen."

Christian Van Thillo: "De basis van een merk is vertrouwen. In ons geval vragen niet alleen onze lezers, maar ook de adverteerders om dit vertrouwen. Het bieden van hoog bereik en goede prijzen is daarbij niet altijd afdoende. Het gaat steeds meer om kwalitatief bereik en return-on-investment. Ons doel is proactief op die wensen in te spelen. Ik wil van deze gelegenheid gebruik maken om onze commitment als de Persgroep Advertising uit te spreken. Wij zetten ons in om te zoeken naar de beste oplossing voor onze adverteerders, nog betere service en verdergaande bereikbaarheid te bieden. En natuurlijk blijven we bouwen aan onze sterke media."

Over de Persgroep Advertising
De Persgroep Advertising is de nationale verkooporganisatie van AD, de Volkskrant, Trouw, NRC Handelsblad, nrc.next en vanaf 1 januari 2010 ook van Het Parool. Deze sterke merken bereiken stuk voor stuk aantrekkelijke doelgroepen en bieden ook unieke doelgroepcombinaties. De combinatie van de kranten van de Persgroep bereikt 23% van de Nederlanders. De nieuwssites trekken maandelijks ruim 4,3 miljoen unieke bezoekers. De advertentiefocus van het bedrijf is gericht op de Arbeidsmarkt, Retail, Kunst/Cultuur, Financieel/Zakelijk, Toerisme, Lifestyle, Vastgoed en Automotive. www.persgroepadvertising.nl



Ingezonden persbericht