Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Air Miles bewijst waarde voor miljoenen huishoudens

Online ontwikkelingen tijdens jubileumjaar impuls voor bestedingsgedrag consumenten

Hoofddorp, 13 november 2009 - Een spaarprogramma dat ruim 3,2 miljoen huishoudens tevreden wil houden, moet voortdurend in ontwikkeling blijven en inspelen op de wensen van zijn partners en spaarders. Een van die wensen is dat een spaarprogramma als marketing instrument flexibel moet zijn. In dat licht heeft jubilaris Air Miles, die dit jaar haar 15-jarig bestaan viert, de mogelijkheden van online sparen bij webaankopen uitgebreid met het openen van tientallen Online Spaarshops. Daarnaast heeft het bekendste spaarprogramma van Nederland weer enkele nieuwe partners verwelkomd en met Air Miles Events een nieuw online bestedingsplatform gecreëerd op het per 13 november geheel vernieuwde www.airmiles.nl.

Spaarders besteden drie keer zoveel
Met de toegang tot circa 75 webwinkels via www.airmiles.nl heeft Air Miles de spaarmogelijkheden voor haar klanten fors uitgebreid. Dit aantal zal binnenkort nog verder stijgen. Deze online shops vertegenwoordigen A-merken, zoals AH Boodschappen, V&D, KLM, TNT Post, LOI, iTunes en KPN. "Met deze ontwikkeling is de weg vrijgemaakt om door te groeien", zegt algemeen directeur Henk Kok. "De uitbreiding van online spaarmogelijkheden verzekert onze toekomst en bevestigt onze meerwaarde als spaarprogramma. Niet alleen voor klanten, maar ook voor deelnemende bedrijven. Tenslotte besteedt een Air Miles spaarder gemiddeld 40% meer bij een deelnemend bedrijf dan een niet-Air Miles spaarder." Uit de Air Miles database en het Market Response-onderzoek blijkt bovendien dat een consument die spaart én inwisselt bij een bedrijf zelfs drie keer zoveel besteedt als iemand zonder Air Miles kaart. De verklaring voor deze toename is voor 17% aan Air Miles toe te kennen. "Onze database biedt met 3,2 miljoen actieve huishoudens dan ook een grote en aantrekkelijke bron voor nieuwe bedrijven. En dat merken we."

Marketeers zijn weer zuinig op hun klanten
Recent heeft Air Miles cruisespecialist Cruise Travel en de internationale hotelketen Eden Hotel Group als nieuwe partners mogen verwelkomen. En bij Landal GreenParks is het, naast Air Miles inwisselen tegen korting op een boeking, vanaf 1 december ook mogelijk om Air Miles te sparen. "Marketeers zijn weer wat zuiniger geworden op hun klanten", verklaart algemeen directeur Henk Kok de toenemende belangstelling vanuit het bedrijfsleven. "Meer dan in de groeiperiode die achter ons ligt, willen ze aan loyaliteit werken. En daar profiteren de spaarders natuurlijk van. Dat is een bescheiden, maar positief bijeffect van deze moeilijke economische tijden." Daarnaast presenteert het loyaliteitsprogramma met Air Miles Events een nieuw internetplatform voor een ruime keuze uit evenementen door het hele land, van sportwedstrijden tot kerstcircussen en culturele uitjes. Spaarders kunnen tegen aanzienlijke kortingen - en vaak zonder bijbetaling - Air Miles inwisselen om toegangskaarten aan te schaffen. Een overzicht van alle voorstellingen is te vinden op www.airmilesevents.nl.

Air Miles werd in 1994 opgericht door onder meer Albert Heijn, Shell en V&D en groeide in korte tijd uit tot een begrip in Nederland, waar zich binnen een half jaar 1,4 miljoen huishoudens bij aansloten. Vijftien jaar later zijn dat er meer dan 3,2 miljoen. "Ruim een derde daarvan doet al vanaf het begin mee", zegt Kok. "Dat is geen toeval. We zijn voortdurend bezig de spaar- en inwisselmogelijkheden uit te breiden en aantrekkelijker te maken. Dit jubileumjaar grijpen we aan om te laten zien hoe springlevend Air Miles is."

Meer informatie
Meer informatie is terug te vinden op www.airmiles.nl.



Ingezonden persbericht