Ingezonden persbericht


Volvo Ocean Race Game wint Dutch Game Award voor
Best Advergame

Wormerveer, 13-11-2009: Tijdens de Dutch Game Awards 2009 viel de Volvo Ocean Race Game van UnitedGames in de prijzen. De browserbased massive multiplayer online game wist de titel 'Best Advergame' in de wacht te slepen. Andere genomineerden in deze categorie waren 'Sport is vet, jij niet' (Little Chicken Game Company) en 'Watervlug' (Woedend & Soepel).

De Volvo Ocean Race Game is een spel waarbij spelers mee kunnen zeilen aan de Volvo Ocean Race via hun internetbrowser. Meer dan 220.000 virtuele zeilers uit 178 landen hebben hieraan meegedaan. De game heeft ook enorm bijgedragen aan de bekendheid van de echte Volvo Ocean Race, zoals bekend is gemaakt op www.volvooceanrace.org.

Het juryrapport meldt het volgende over de game: "Games worden steeds vaker ingezet ter promotie van een merk. En steeds vaker zijn deze games interessant en sterk genoeg om veel meer te zijn dan puur reclame. De genomineerden bewijzen dat er geen grenzen aan Advergames zitten. Een browser based 3dD racegame, een Augmented Reality game en een zeilrace waar de speler achter zijn computer realtime in meevaart. De jury ziet bij alle kandidaten dat sociale interactie en het samen delen van de game belangrijk is voor de beleving. De uiteindelijke winnaar excelleerde door de gedegen uitvoering van een moeilijk grijpbaar onderwerp."

Marijn Harinck, CEO UnitedGames: "Het winnen van deze Dutch Game Award is een goed bewijs van het succes van de game en fantastisch voor Volvo, onze spelers en natuurlijk UnitedGames. We hebben aangetoond dat een game daadwerkelijk 'brand value' kan creëeren voor een merk. Tevens laat het zien dat traditionele marketeers zich echt moeten gaan instellen op nieuwe vormen van marketing, waarbij online games een belangrijke toegevoegde waarde voor hun marketingmix zullen zijn."

Meer informatie is te vinden op www.unitedgames.com.

Over UnitedGames
UnitedGames is ontstaan in 2007 en is toonaangevend Europees uitgever van massive multiplayer online games (MMO Games). Het bedrijf is gevestigd in Amsterdam. UnitedGames bestaat uit mensen met een passie voor gaming en het creëeren van sublieme online entertainment. Het bedrijf tilt de online gaming ervaring naar een hoger niveau voor gamers en biedt een volledig services portfolio voor ontwikkelaars, met volledige marketing, lokalisatie en ondersteuning door heel Europa. Ook ontwikkelt UnitedGames haar eigen online games for een breed publiek. Het portfolio van het bedrijf bevat meer dan 20 MMO Games. Deze games worden gespeeld door 17 miljoen mensen in 178 verschillende landen. Meer informatie over het bedrijf is te vinden op www.unitedgames.com.