SPEELGOEDVERKOOP STIJGT MET 7 %

13/11/2009 15:02

FUN BELGIUM NV

Vrijetijdsketen FUN merkt dit najaar geen terugval in de Sinterklaasbestedingen. Ondanks het vele negatieve nieuws over crisis en werkonzekerheid, merkt FUN dat de consument niet bespaart op zijn Sinterklaasaankopen.

"De doorverkoop van speelgoed is met 7 % gestegen tegenover dezelfde periode vorig jaar. FUN verwacht dan ook een mooi Sinterklaasseizoen," aldus Bart Coeman, bestuurder van FUN.

Acties en scherpe prijzen

FUN staat erom bekend elk jaar met een aantal bijzonder interessante kortingsacties uit te pakken. Een paar jaar geleden introduceerde FUN de stickeractie 'Jij kleeft, FUN geeft'. Bij deze actie is het de klant zelf die beslist op welke artikelen hij de grootste korting geniet.

"Onze trouwe klanten kennen deze actie ondertussen en maken er graag gebruik van. Er worden dan ook kortingen tot 25 % gegeven. Ook de BTW-actie aan het begin van het seizoen, waarbij de klant helemaal geen BTW hoefde te betalen, was een onverhoopt succes", benadrukt Bart Coeman.

Sint populairste kindervriend

Sinterklaas blijft de populairste kindervriend. Op woensdag 11 november bezocht de Heilige man naar jaarlijkse traditie de FUN winkels. Meer dan 40.000 kinderen brachten die dag een bezoek aan de Sint en gingen naar huis met een leuke verrassing.

"Het is een jarenlange traditie dat de Sint op 11 november langskomt bij FUN. Ook dit jaar werden alle records verbroken qua aantal bezoekers en qua bestedingen", zegt Bart Coeman.

Trends

Opvallend is dat in de speelgoedverkoop het traditionele speelgoed helemaal de bovenhand krijgt. Lego is de onbetwiste kampioen dit jaar. Klassieke poppen met interactieve functies, auto's en vliegtuigen met afstandsbediening en ook gezelschapsspellen voor jong en oud gaan vlot over de toonbank. De verkoop van spelconsoles is dan weer afgenomen. Misschien kunnen we hier beetje bij beetje van een verzadiging spreken. Maar games en accessoires blijven een groeiassortiment.

*****

Over FUN

FUN is één van de grootste spelers in de vrijetijdsmarkt in België. FUN brengt vernieuwing in het segment van de vrijetijdsbesteding voor kinderen, jongeren én volwassenen met een ruim assortiment speelgoed, babyartikelen, multimedia, tuinmeubelen en zomerartikelen, schoolwaren en seizoensproducten waaronder Halloween en Kerstdecoratie.

In de FUN winkels zijn de herkenbare shop-in-the-shop concepten terug te vinden: Disney Plaza, PlopsaShop, Standaard Bookshop en Mexx-shop.

FUN werd opgericht door de familie Coeman en groeide via een snelle expansie en een partnership met de beursgenoteerde investeringsgroep Mitiska uit tot één van de grootste winkelketens in de markt van de vrijetijdsbesteding.

FUN telt momenteel 30 vestigingen en plant elk jaar 2 tot 3 bijkomende winkels te openen. De winkels hebben een gemiddelde oppervlakte van 2.000m². FUN stelt meer dan 400 mensen tewerk. FUN realiseert een jaaromzet van 80 miljoen euro.

FUN, daar begint de pret.