Visgilde campagne "De smaak van Noorwegen"

09/11/2009 15:26

Visgilde BV

Visgilde is een keten van ruim 40 fraaie visspeciaalzaken, die verspreid zijn over geheel Nederland. In samenwerking met Noorwegen vindt in de 2e tot en met 4e week van november in de Visgilde visspeciaalzaken de campagne "De smaak van Noorwegen" plaats. Centraal staat de promotie van Noorse vis, in combinatie met van Noorwegen als mooie toeristische bestemming.

Voor deze campagne is een full colour consumentenbrochure gemaakt, die in een totaaloplage van 500.000 stuks rond de Visgilde winkels wordt verspreid. In deze sfeervolle brochure is aandacht voor diverse aspecten van het mooie Noorwegen. Ook is er informatie over Noorse vis en staan er enkele visrecepten in, waaronder een recept van chef-kok Jeremy Vermolen.

Op 15 november a.s. zendt SBS6 om 16.30 uur het televisieprogramma "De Verrassingschef" uit. In dit programma bezoekt chef-kok Jeremy Vermolen diverse interessante locaties in Noorwegen. Maar hij gaat natuurlijk ook op zoek naar Noorse vis. Thuisgekomen gaat de kok naar een Visgilde winkel om voor zijn verrassingsdiner verse Noorse vis te halen. Terwijl Jeremy het recept bereidt, ontfermt zijn zus Ellemieke zich over de gasten.

De Visgilde winkels zijn gedurende deze weken met posters, vlaggen en brochures gehuld in Noorse stijl. Ook houden deze visspeciaalzaken acties met verse en gerookte Noorse zalmfilet.

Tenslotte is er nog een internet prijsvraag op www.visgildespel.nl, met als hoofdprijs een reis naar Noorwegen voor 4 personen. Bovendien kan hier een voordeelbon worden geprint.