Gemeente Enschede

Gemeente informeert klanten huishoudelijke hulp

De gemeente Enschede stuurt de komende weken alle klanten die recht hebben op hulp in de huishouding een brief met een keuzeformulier. Nu de aanbesteding van de hulp in de huishouding rond is, moeten klanten een keuze maken hoe zij de hulp willen regelen.

Bij het keuzeformulier wordt een toelichting gegeven. Ook is er vanaf 16 november informatie op de internetsite van de gemeente beschikbaar. Mensen die moeite hebben met het maken van een keuze kunnen het speciale telefoonnummer bellen dat in hun brief staat. Een telefoonteam helpt hen dan bij het invullen.
Omdat het hier om meer dan zesduizend klanten gaat, worden de brieven niet allemaal tegelijk verstuurd, maar verspreid over vier weken. Hiermee verwacht de gemeente voor iedere klant voldoende tijd te hebben voor een persoonlijke benadering. Klanten kunnen als zij de brief ontvangen hebben gedurende de gehele dag bellen op de tijd die hen het beste uitkomt.

Klanten hoeven niets te doen totdat zij hun brief met het keuzeformulier ontvangen hebben. Als zij het keuzeformulier ontvangen hebben kunnen zij, als zij dat willen, overleggen met hun huidige hulp over de voor hen beste keuze. Indien een gegunde instelling door dreigende overschrijding van het aangeboden aantal uren een selectie moet maken, hebben bestaande relaties tussen klant, hulp en een gegunde instelling voorrang. Dit geldt uiteraard alleen als klant en hulp de relatie voort willen zetten.
Nadat klanten het keuzeformulier ontvangen en ingevuld teruggestuurd hebben ontvangen zij een bevestiging. Het is de bedoeling dat voor Kerst iedereen duidelijkheid heeft.
Voor hulpen staat het mobiliteitscentrum klaar om vragen over de eventuele overgang naar een nieuwe werkgever en hun rechtspositie te beantwoorden.

Geplaatst: 13 november 2009.

13 november 2009