Nederlandse Patiënten Consumenten Federatie
Persberichten
Wat vindt u van de huisartsenzorg?
16 november 2009
Meldactie over de bereikbaarheid en service van de huisarts
`Zijn de openingstijden van uw huisarts voor u voldoende?' `Wilt u
veranderen van huisarts? `Hoe snel neemt uw huisarts de telefoon op?'
Deze en andere onderwerpen komen aan de orde in de landelijke
meldactie `Huisartsen' van ConsumentendeZorg - een initiatief van de
Nederlandse Patiënten Consumenten Federatie (NPCF)- en de 13 regionale
Zorgbelangorganisaties.
Met de resultaten van de meldactie worden de wensen, verwachtingen en
ervaringen van mensen in beeld gebracht ten aanzien van onder andere
de bereikbaarheid en dienstverlening van de huisarts. De meldactie
sluit aan bij de inspanningen van de NPCF om samenwerking te
bevorderen tussen huisartsen, apothekers, fysiotherapeuten,
thuisverpleging etc. Want als deze zorgverleners nauw met elkaar
samenwerken kan de zorg steeds patiëntgerichter worden en groeien de
mogelijkheden voor betere service en dienstverlening. De huisarts kan
daarbij een belangrijke rol spelen.
Naast bereikbaarheid en dienstverlening van de huisarts willen de
regionale Zorgbelangorganisaties en de NPCF weten wat de wensen en
ervaringen zijn ten aanzien van het wisselen van huisarts, het aanbod
van online diensten van de huisarts, en de wachttijden.
De meldactie loopt van 16 november tot 30 november. De vragenlijst is
te vinden op www.consumentendezorg.nl en op de websites van de 13
Zorgbelangorganisaties. De resultaten worden over enkele weken
bekendgemaakt. Ook telefonisch kunt u uw ervaringen doorgeven via 030
- 29 16 777 (op werkdagen van 10.00 uur tot 16.00 uur) of via 0900 -
243 70 70 (EUR 0,10 per minuut).