Ingezonden persbericht


persbericht

plaats & datum:
Hilversum, 16 november 2009

Station Hilversum Noord heet nu Hilversum Media Park

Op initiatief van TCN Media Park en Hilversum Goed Bekeken heeft station Hilversum Noord vanaf vandaag een nieuwe naam: Hillversum Media Park. Daarvoor is een aantal goede redenen: het Media Park heeft, mede dankzij de komst van het Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid nationale allure gekregen, veel reizigers noemen het station al Hilversum Media Park én de nieuwe naam sluit mooi aan bij die van station Hilversum Sportpark.

Directeur Jacco Zwerver van TCN Media Park: 'Sinds TCN het Media Park ruim zes jaar geleden in eigendom kreeg, hebben wij ons samen met de gemeente sterk gemaakt voor beter openbaar vervoer naar het Media Park. De trein maakt nu vier stops per uur op station Hilversum Media Park, daardoor kiezen 15% méér reizigers voor de trein. En in 2010 leggen we een voetgangerstraverse aan, vanaf het station rechtstreeks naar het hart van het Media Park. Daarbij past een nieuwe naam voor het station.'

Hoe werkt dat, zo'n nieuwe naam voor een station? In dit geval heel simpel: op deze vroege novemberochtend rond zes uur betrad een viertal enthousiaste figuren beide perrons, gewapend met een trap en de blauw/witte naamsaanduiding op folie geprint. Het aanbrengen van de naam Hilversum Media Park op de vier lichtbakken bij de perrons verliep vlot en probleemloos. Om de reizigers te attenderen op de nieuwe naam, plakten de vier ook nog een aantal posters met een feestelijk 'Welkom op Hilversum Media Park', en als ondertitel 'Het beste station van Nederland'.

TCN

TCN is een vernieuwend vastgoedbedrijf en ontwikkelt en exploiteert innovatieve vastgoedconcepten. TCN heeft vestigingen in Nederland, Duitsland, Portugal, het Verenigd Koninkrijk, Rusland, Charlemagne en Spanje. Daarnaast is TCN actief in Oostenrijk. De vastgoedonderneming is gestart in 1994 en kent een onconventionele aanpak van complexe vastgoedprojecten. Geïntegreerd projectmanagement zorgt voor waardecreatie vanaf de conceptontwikkelingsfase tot en met het vastgoedbeheer.

Hilversum Goed Bekeken
Hilversum Goed Bekeken is het citymarketing initiatief dat is opgezet voor een krachtige profilering van Hilversum. Doel is om de regionale trekkracht van Hilversum te versterken, meer bezoekers en

bedrijven aan te trekken, maar ook om de inwoners van Hilversum weer trots te maken op hun stad. De slogan Hilversum Goed Bekeken is een knipoog naar Hilversum mediastad, maar staat vooral voor: 'Hilversum is de moeite waard om eens goed naar te kijken'.



Ingezonden persbericht