Ingezonden persbericht


ad pepper media lanceert SiteScreen for Agencies

Communicatie- en mediabureaus via online platform toegang tot semantische technologie om misplaatsing advertenties te voorkomen

Amsterdam, 16 november 2009 â¤* ad pepper media lanceert SiteScreen for Agencies. Via dit platform kunnen communicatie- en mediabureaus voorkomen dat klantadvertenties geplaatst worden bij content waarmee de adverteerder niet geassocieerd wil worden. Op deze manier voorkomen ze imagoschade door misplaatsingen voor de adverteerder. De semantische technologie van SiteScreen maakt dit mogelijk. Bureaus kunnen de oplossing gebruiken voor alle ingekochte online mediaruimte.

'Direct toen we SiteScreen op de markt brachten, werden we overspoeld met verzoeken van vooraanstaande Amerikaanse en Europese bureaus. Allemaal wilden ze toegang tot onze SiteScreen-functionaliteit om klantmerken binnen en buiten ons advertentienetwerk te beschermen', zegt Richard Sweep, Managing Director bij ad pepper media BeNeLux. 'We werken nauw samen met de merken en bureaus die onze diensten gebruiken. Hun feedback en verzoeken hebben we verwerkt in SiteScreen for Agencies. Zo bieden we ze exact datgene waaraan ze behoefte hebben: een online zelfserviceplatform voor de bescherming van merken binnen alle ingekochte online mediaruimte. Hiermee maken ze voorgoed een einde aan verkeerd geplaatste advertenties en krijgen ze inzicht in campagneactiviteiten tot aan de URL van de webpagina toe.'

Gebruikers krijgen toegang tot het SiteScreen for Agencies-platform via een gebruiksvriendelijke zelfservicewebdienst. Hiermee kunnen bureaus SiteScreen-technologie toepassen en beheren binnen al hun ingekochte mediaruimte. Het nieuwe SiteScreen for Agencies-platform biedt de volgende voordelen.


* Zelfservice - eenvvoudig online toegang tot het Application Service Provider-platform (ASP).
* Campagnebeheer - SiteScrreen-bescherming toepassen op elke campagnetag. Daarbij zijn de campagne-passback-tags te beheren per campagne, adverteerder of bureau.
* Filterselectie - geebruikers hebben de keuze uit achttien controversiële contentfilters voor campagnes.
* Blokkeren van advertenties - voorkomt dat campagne-uitingen geplaatsst worden bij verkeerde content volgens de SiteScreen-filterinstellingen.
* Controleren en volgen van advertentiecampagnes - bureaus krijgen diepgaand inziccht in campagneactiviteiten. Zo zien ze alle webdomeinen en URL's waar advertenties geplaatst worden.
* Uitgebreide rapportages van campagneresultaten - buureaus kunnen uitgebreide campagnerapportages genereren. Hierin vinden ze de door SiteScreen gescreende, geplaatste en geblokkeerde advertenties per categorie, webdomein en URL.

SiteScreen for Agencies is gebaseerd op gepatenteerde semantische technologie. Deze technologie is oorspronkelijk ontwikkeld om potentieel ongewenste content in verschillende categorieën te identificeren en vervolgens te voorkomen dat advertenties naast dergelijke content geplaatst worden. Professor David Crystal is de grondlegger van deze semantische technologie. Hij is een wereldwijd toonaangevende linguïst. De door hem ontwikkelde techniek is het resultaat van ruim tien jaar onderzoek en ontwikkeling.

SiteScreen voert real-time een semantische analyse op webpaginaniveau uit, voorafgaand aan de advertentieplaatsing. Dit in tegenstelling tot andere oplossingen. Deze gebruiken een eenvoudige steekwoordenanalyse, scannen alleen top-leveldomeinen en gebruiken een database van zogenaamde 'safe sites'. Met de SiteScreen-methode profiteren adverteerders en bureaus van superieure, nauwkeurige en krachtige merkbescherming.

SiteScreen for Agencies is vanaf nu beschikbaar voor websites met Engelse content. Over enkele maanden brengt ad pepper media een Nederlandse versie op de markt. Geïnteresseerde organisaties kunnen SiteScreen aanschaffen via ad pepper media. Kijk voor meer informatie op: www.adpepper.nl. ####

Over ad pepper media
ad pepper media is een toonaangevend internationaal online advertentiebureau. Het bedrijf biedt mediabureaus, adverteerders en websites effectieve maatwerkoplossingen. Deze omvatten een breed scala van online advertentiemogelijkheden op het gebied van branding, performancemarketing, e-mailmarketing en affiliate-marketing. Vanuit zestien kantoren in tien Europese landen en in de Verenigde Staten beheert ad pepper media campagnes voor duizenden lokale en internationale advertentieklanten in meer dan vijftig landen wereldwijd. ad pepper media is beursgenoteerd en zijn aandelen worden verhandeld in het Prime Standard-segment van de Frankfurt Stock Exchange (SIN:940 883). Voor meer informatie: www.adpepper.nl.

Contactgegevens