Ingezonden persbericht


Service management ook in economisch slechtere tijden een speerpunt voor bedrijven

Mansystems kondigt paar maanden na launch ExpertDesk Seven diverse key klanten aan

Barneveld, 16 november 2009 - Mansystems, de Europese specialist op het gebied van service management en governance, ziet een sterke vraag in de markt naar beheertools voor serviceprocessen, ondanks de huidige economische situatie. In mei 2009 heeft Mansystems ExpertDesk Seven op de markt gebracht. ExpertDesk Seven is een oplossing die bedrijven helpt bij het optimaliseren, beheren, automatiseren en controleren van serviceprocessen. Deze service management tool blijkt nu al een groot succes. Binnen vijf maanden hebben al diverse key klanten voor deze de nieuwe versie van ExpertDesk gekozen. De belangrijkste reden voor het kiezen van deze service management oplossing is dat het bedrijven helpt om efficiënter te werken, waardoor veel tijd en kosten bespaard kunnen worden.

Een aantal van de key klanten die tot nu toe al voor Expert Desk Seven van het Nederlandse bedrijf Mansystems hebben gekozen, zijn:
- 5hart

- Ziggo

- Newtel Essence

- Talk&Vision

- Cofely

ExpertDesk Seven is een paar maanden geleden op de markt gebracht met een geheel nieuw ontworpen user-interface en is volledig geïntegreerd met Mansystems Planboard. Hierdoor hebben organisaties een nog completere oplossing op het gebied van planning en service management. Het uiteindelijke doel van de inzet van ExpertDesk Seven is het doorvoeren van kwaliteit- en efficiëntieverbeteringen van de dienstverlening van serviceorganisaties.

"Cofely heeft voor het onderhoudscontract DVM Noord Holland de voorkeur laten uitgaan naar Expert Desk en Mansystems. Mede het omarmen van de ITIL processen die door de opdrachtgever als voorwaarde worden gesteld heeft ons doen overtuigen van deze keuze, aldus de heer J. Stam, Projectmanager Cofely Engery&Infra. "Met de geavanceerde contractbewaking in ExpertDesk zijn we in staat de door de klant gevraagde kwaliteit te bieden én te waarborgen. Dit was een sterk wegende factor om het contract überhaupt te winnen, dus zowel op operationeel als op strategisch vlak biedt ExpertDesk ons onderscheidend voordeel."

"Ook al zijn veel bedrijven momenteel zeer voorzichtig met IT-uitgaven; het optimaliseren en automatiseren van serviceprocessen blijft een belangrijk onderwerp. ExpertDesk Seven komt tegemoet aan de stijgende vraag van bedrijven naar mogelijkheden om hun serviceprocessen efficiënter in te richten. Er kan duidelijk worden aangetoond hoe hierdoor tijd en kosten bespaard kunnen worden, waardoor veel bedrijven, ook nu, toch bereid zijn tot investeringen. De lijst bedrijven die ExpertDesk Seven de afgelopen maanden al heeft geïmplementeerd of dit binnenkort gaan doen, is hiervoor het bewijs", aldus Ronald Hobma, VP van Mansystems. ExpertDesk is een applicatie die wordt ontwikkeld door Mansystems Nederland B.V. ExpertDesk is een beheeroplossing die op de filosofie ITIL is gebaseerd en compliant is met de ITIL procesmodellen, zoals ISM en IPW.

In 2006 heeft Mansystems voor ExpertDesk de Pink Elephant's PinkVerify ondersteuning ontvangen; het hoogste niveau van de certificatie PinkVerify dat beschikbaar is voor toolsets. Mansystems B.V. is al meer dan 13 jaar leverancier van deze service management oplossing. Over Mansystems
Mansystems is een toonaangevend bedrijf op het gebied van servicemanagement en zakelijke dienstverlening. Mansystems levert software op het gebied van servicemanagement, planning & scheduling, regievoering en datacenter efficiency. Bovendien is Mansystems gespecialiseerd in dienstverlening op het gebied van servicemanagement, functioneel & technisch applicatiebeheer en business process consulting.