Ingezonden persbericht


Persbericht

Trinicom T5 ondersteunt Wageningen University bij maken efficiëntieslag

Wilp, 16 november 2009 - Trinicom, marktleidend leverancier van geavanceerde softwareoplossingen voor het afhandelen van klantcontacten, is door Wageningen University geselecteerd om meerdere van haar Trinicom T5 modules te implementeren. Het streven is dat studenten vanaf voorjaar 2010 via de website van de universiteit antwoorden vinden op hun vragen. De medewerkers van de serviceafdeling worden hierdoor ontlast. Bovendien kunnen zij na de implementatie bij de beantwoording van e-mail ook profiteren van de software van Trinicom, die onder andere zorgt voor automatische antwoordsuggesties en bewaking van de responsetijd.

Wageningen University is de belangrijkste Europese Universiteit op het gebied van Life Sciences. Onderzoekers en studenten richten zich op onderwerpen op het terrein van voeding, gezondheid, natuur en leefomgeving. De reden voor Wageningen University om op zoek te gaan naar een oplossing voor de afhandeling van klantcontacten was tweeledig. Ten eerste was er een systeem nodig om het groeiende aantal e-mails en telefoongesprekken consistent en consequent af te handelen. Een van de wensen van de universiteit was de student zo optimaal mogelijk te bedienen, zodat deze 24 uur per dag, zeven dagen per week antwoord op zijn vragen kan krijgen. Daarnaast kregen helpdeskmedewerkers steeds vaker dezelfde vragen, zowel via e-mail en telefoon als fysiek aan de balie. Nicolien Pieterse, beleidsmedewerker stafafdeling onderwijs en onderzoek bij Wageningen University: "Uiteindelijk zal T5 het werk van de medewerker interessanter maken: 'bulk' vragen worden dan automatisch afgehandeld en het standaardwerk wordt dus ondervangen."

Uit een korte enquête van de universiteit over de klantservice bleek dat de studenten over het algemeen tevreden waren. Wel vond men de openingstijden te beperkt; een issue dat via de web selfserviceoplossing van Trinicom zal worden opgelost. Hoewel de studenten niet ontevreden zijn, wil de universiteit ook de responsetijd van e-mails efficiënter en meer gestructureerd afhandelen - wat ondervangen wordt met automatische antwoordsuggesties.

De software van Trinicom is populair in de onderwijswereld. De ervaringen van vier andere universiteiten waren voor Wageningen University doorslaggevend om voor Trinicom te kiezen. "We hebben ook een aantal andere pakketten bekeken, maar kwamen toch tot de gezamenlijke conclusie dat het aanbod van Trinicom beter aansluit op onze vraag", aldus Pieterse. De modules worden per januari 2010 geïmplementeerd, de verwachting is dat het geheel in de loop van het voorjaar operationeel is.

"Wij hebben in ons bijna tienjarig bestaan veel ervaring opgedaan met onze software binnen de onderwijssector", aldus Wilco Rietberg, CEO van Trinicom. "Mede hierdoor hebben wij Trinicom T5 zo kunnen ontwikkelen, dat het perfect aansluit op de wensen en eisen van universiteiten en hogescholen. Dat we Wageningen University aan het rijtje toe mogen voegen, vinden wij natuurlijk fantastisch."

Trinicom, Lathmerweg 5, 7384 AD Wilp, Tel: 0571- 26 82 60 - E-mail: trinicom@influx-pr.com, Website: www.trinicom.nl

Over Trinicom
Trinicom is een Nederlandse onderneming, gevestigd in Kasteel "De Lathmer" in Wilp, en specialist op het gebied van web selfservice, e-mail response management, live chat, call management en brief, fax en baliecontact. Trinicom richt zich primair op de ontwikkeling, implementatie en ondersteuning van haar kernproduct: Trinicom 5 (T5(TM)). Deze op internettechnologie gebaseerde standaardapplicatie is geheel in te richten op het klantcontactproces van een organisatie, en zorgt ervoor dat de belangrijkste klantcontacten snel en uniform kunnen worden afgehandeld vanuit één centrale T5 Web selfservice. Tevens adviseert Trinicom klanten bij het optimaal inrichten van een multi-channel contactcenter, waarbij de nadruk ligt op het verbeteren van de serviceverlening via internet, e-mail, live chat en telefoon en het verlagen van de servicekosten. Trinicom is de enige Nederlandse softwareproducent van geïntegreerde Customer Interaction Management software en mag toonaangevende organisaties in binnen- en buitenland tot zijn klantenkring rekenen, waaronder Agis Zorgverzekeringen, Albert Heijn, Albumprinter, Arke, Cendris, Cheaptickets.nl, De Kindertelefoon, Rabobank, Telfort, Univé, Universiteit Utrecht en Vrij Uit. Voor meer informatie zie: www.trinicom.nl.