Ingezonden persbericht
---
Persbericht
Diemen, 16 november 2009
Generali lanceert Digitaal Archief
Na een succesvolle pilot lanceert Generali vandaag het Digitaal Archief voor haar schade- en
inkomensdocumenten. Het Digitaal Archief is een combinatie van een postbus en een archief: nieuwe
documenten die Generali normaal op papier verstuurt, ontvangt het intermediair nu in zijn persoonlijke
postbus. Omdat alle documenten in de postbus beschikbaar blijven, heeft deze ook de functie van een
Digitaal Archief. Bij nieuwe documenten in zijn Digitaal Archief, ontvangt het intermediair direct een
e-mail.
Overgangsperiode Digitaal Archief
De introductie van het Digitaal Archief van Generali gaat gepaard met een campagne naar haar intermediaire
schade- en inkomensrelaties. Via een aantal e-mailings informeert de pensioen- en inkomensverzekeraar haar
relaties de komende vijf weken over het Digitaal Archief. Deze periode geldt ook als een overgangsfase. Vijf
weken blijft het intermediair alle schade- en inkomensdocumenten zowel op papier als digitaal ontvangen, zodat
hij kan wennen aan het Digitaal Archief. Daarna ontvangt hij alle documenten alleen nog digitaal. "Het is voorbij
met de papieren rompslomp. Het intermediair heeft nu snel, gemakkelijk en 24/7 toegang tot zijn schade- en
inkomensdocumenten", aldus Jan van Leer, Directeur Schade van Generali.
Soort documenten in het Digitaal Archief
Het intermediair kan alle documenten op het gebied van schade- en inkomensverzekeringen, zoals
aanbiedingsbrieven, schadenota's, polissen en prolongatiebrieven in zijn Digitaal Archief terugvinden. Een aantal
documenten, zoals de groene kaart en acceptgiro's, blijft Generali per post versturen. De documenten in het
Digitaal Archief zijn bestemd voor het intermediair. De documenten bestemd voor zijn klanten ontvangt hij op
papier. Vanzelfsprekend zal de verzekeraar de mogelijkheden van het Digitaal Archief in de toekomst verder
ontwikkelen voor zowel het intermediair als voor zijn klanten.
Over Generali
Generali verzekeringsgroep nv is sinds 1870 actief op de Nederlandse verzekeringsmarkt. In die ruim 135 jaar is Generali
uitgegroeid tot een vooraanstaande pensioen- en inkomensverzekeraar voor ondernemers, ondernemingen en particulieren.
In het belang van een optimale dienstverlening werkt zij daarbij samen met het professionele intermediair. Generali
onderscheidt zich door een persoonlijke service, betrokken opstelling en accurate administratie. De ruim 450 deskundige
medewerkers bepalen het succes van de organisatie. Generali maakt als zelfstandige en solide verzekeraar deel uit van de
wereldwijd opererende Generali Group. Eén op de vier Europeanen heeft ten minste één verzekering ondergebracht bij de
Generali Group. Meer informatie over Generali vindt u op www.generali.nl.
Onderstaande informatie is niet bestemd voor publicatie: