Ingezonden persbericht


Persbericht
Klant maakt taxi transparant
Perslancering TaxiRating 16 november 11.30

Amsterdam, 16 november- De overheid tracht door middel van regulering de taxiwereld in Nederland te verbeteren. Tot nu toe met weinig succes. Met het nieuwe 'TaxiRating.com' kan de klant direct haar klacht doen terwijl men nog in de taxi zit. Daarentegen kunnen de goed presterende chauffeurs direct erkend worden voor hun goede dienstverlening.

Hoe goed is de service van de chauffeur? Is de chauffeur betrouwbaar? Bij wie stap ik in de taxi? TaxiRating zal binnenkort op deze vragen een antwoord geven. Middels dit nieuwe systeem beoordeelt de klant anoniem elke taxichauffeur met een waarderingscijfer die online inzichtelijk zijn. Dit maakt de Nederlandse taximarkt voor het eerst volledig transparant.

Op basis van de resultaten kunnen klanten kiezen voor kwaliteitscentrales en haar chauffeurs. Dit is een perfecte stimulans voor chauffeur en centrale om kwaliteit te leveren en te waarborgen. Meer informatie vindt u op www.TaxiRating.com.

Eerdere waarderingssystemen hebben nooit veel impact gehad omdat de drempel te hoog was. De klant moest bellen en alle informatie verzamelen voordat haar klacht in behandeling genomen kon worden. Dat is nu niet meer aan de orde omdat het nieuwe taxi rating systeem direct met de taxicentrale is verbonden.

Wereldprimeur

Taxicentrale Amsterdam (TCA) heeft als eerste centrale dit nieuwe systeem omarmt. Maandagmiddag lanceert TCA samen met NewToast de TaxiRating in het bijzijn van de Amsterdamse Wethouder Dhr. Gerson. Het systeem zal de eerste drie maanden getest worden op taxiritten die via de TXXI applicatie van de iPhone en Android geboekt zijn. Begin volgend jaar zal iedereen in Nederland een rating kunnen geven via het TaxiRating systeem.