Ingezonden persbericht


Persbericht

16 november, 2009

Strawberries en hybris ontwikkelen full service e-commerce-oplossing

E-commerce-platform direct geïntegreerd bij logistieke dienstverleners

Strawberries en hybris hebben samen een concept ontwikkeld waarmee webwinkeliers - die een hoogwaardige oplossing zoeken en het logistieke proces volledig willen uitbesteden - snel en tegen een gunstig tarief kunnen werken. De oplossing maakt gebruik van het hybris e-business-platform en biedt organisaties de ruimte om hun webwinkel volledig in lijn met de merkstrategie in te richten.

De oplossing is gebaseerd op standaardisatie en biedt efficiency waar mogelijk en flexibiliteit waar gewenst. Dit geldt op zowel visueel als functioneel gebied, maar ook voor de integratie met logistieke partners.

Dankzij de ruime praktijkervaring en uitgebreide feature-set van het hybris-platform, dienen concept en design slechts te worden toegepast op de bestaande shopstructuur. Door de open standaard van het hybris-platform is er veel ruimte om naast de standaardoplossing uitgebreid aandacht te geven aan de identiteit van iedere opdrachtgever. Hierdoor worden de voordelen van standaardisatie en flexibiliteit optimaal gecombineerd.

Strawberries en hybris hebben afspraken met meerdere logistieke dienstverleners, waarbij de technische integratie al is afgerond. Afhankelijk van de geografische dekking kan worden gekozen voor samenwerking met logistieke dienstverleners die zich op de Benelux-markt richten, maar ook voor wereldwijd opererende spelers. Door de reeds bestaande integratie zijn de kosten en de risico's van dit trajectonderdeel tot een minimum beperkt. De opdrachtgever hoeft in feite alleen aan te geven welk assortiment er online verkocht gaat worden en ervoor te zorgen dat de artikelen de juiste omschrijving hebben. De gebruiker kan dan meteen aan de slag. Van design tot retourafhandeling, alles wordt uit handen genomen.

Veel e-commerce-oplossingen, voornamelijk in het full service-segment, kenmerken zich door beperkingen op het gebied van functionaliteit, visualiteit, performance, schaalbaarheid en de uitrol naar meerdere landen. Door gebruik te maken van het hybris-platform wordt dit probleem voorkomen. Als de webwinkel succesvol blijkt te zijn, kan deze eenvoudig worden uitgebreid. Dit geldt voor het aantal producten, merken, landen, bezoekers en orders die organisaties kunnen verwerken. Ook kan de webwinkel eenvoudig worden uitgebreid naar een multi-channel operatie waarbij de producten niet alleen in de webwinkel, maar ook mobiel, in brochures of via een vast verkooppunt kunnen worden aangeboden.

(354 woorden)

BERICHT VOOR DE REDACTIE