Ingezonden persbericht



Het Leger kan de kleren krijgen!

Truckwereld steunt Leger des Heils

Samen met het Leger des Heils en Truckstar Magazine organiseert Volvo Trucks momenteel een kledinginzamelactie. Als onderdeel van de grote landelijke actie Het Leger kan de kleren krijgen! kunnen chauffeurs, monteurs en transportondernemers hun niet meer gebruikte kleding inleveren bij alle Volvo Trucks-dealervestigingen in Nederland om daarmee kans te maken op prijzen.

"Met hulp van vele sponsoren hebben wij de landelijke actie Het Leger kan de kleren krijgen! in het leven geroepen. Door middel van deze actie doen wij een dringend beroep op de Nederlandse bevolking, afstand te doen van kleding die men niet meer gebruikt. Ruim die zolders en kledingkasten dus op want zo kan het Leger des Heils mensen helpen die deze kleding hard nodig hebben, zowel in binnen als buitenland", legt kapitein Robert-Paul Fennema, operationeel directeur Leger des Heils ReShare uit.

Prijzen

Als onderdeel van de landelijke actie staan op de terreinen van de 52 Volvo Trucks-dealervestigingen in Nederland nu kledingcontainers. Chauffeurs, monteurs, transportondernemers en iedereen die zich betrokken voelt, kunnen hun niet meer gebruikte kleding in een plastic zak in een van de containers kwijt. Wanneer men de speciaal voor de actie gemaakte kaart invult en aan de zak hangt, maakt men bovendien kans op een abonnement op Truckstar Magazine of een volledig verzorgd bezoek aan de Volvo Trucks-fabriek in Gent. Via de actiesite www.hetlegerkandeklerenkrijgen.nl is de kaart te downloaden.

ReShare

Leger des Heils ReShare rijdt al jaren met Volvo-trucks. Onlangs werden nog twee nieuwe Volvo FM's afgeleverd door Bluekens Truck en Bus uit Breda. Door middel van de huidige kledinginzamelactie tracht Volvo nu wat terug te doen voor haar klant.

Het Leger des Heils heeft als kledinginzamelaar namelijk ook te maken met de gevolgen van de recessie. "Wij zien als gevolg van de economische crisis een dalende hoeveelheid ingeleverde kleding, ten opzichte van voorgaande jaren. Hier laten we het niet bij zitten en daarom komen we nu in actie", verklaart Fennema.

Door mee te doen, hopen wij als Volvo Truck Nederland een steentje bij te kunnen dragen aan de gevolgen die de recessie op organisaties als het Leger des Heils heeft.

16 november 2009