Ingezonden persbericht



Whitepaper geeft scherp inzicht in succesfactoren e-commerce voor retailers Retailer, verbreed je horizon!

Muiden, 16 november 2009 - Ervaren retailers hebben het niet makkelijk. Het koop- en winkelgedrag van hun klanten is de afgelopen jaren ingrijpend veranderd. Om omzetgroei te garanderen, moet de retailer zijn horizon dan ook verbreden. Bijvoorbeeld door aan de slag te gaan met e-commerce. Het whitepaper Van retailer naar cross-channel retailer van e-commerce specialist Eperium beantwoordt daarbij de belangrijkste vragen.

Concurrentie wordt almaar heviger, de verkoopcijfers lopen terug en consumenten zijn steeds veeleisender. E-commerce kan een welkome aanvulling zijn op traditionele retailactiviteiten. Ronald Vermeulen, commercieel directeur van Eperium, weet als geen ander wat er bij de stap naar online verkopen komt kijken. Als hij in de ruim tien jaar dat Eperium klanten ondersteunt bovendien één ding heeft geleerd, is het wel dat alles met elkaar samenhangt.

Ervaren retailers hebben goede uitgangspositie voor succes in e-commerce Vermeulen: "E-commerce is veel meer dan het bouwen van een eenvoudige webshop. Het vraagt om een nieuwe blik op klanten, marketingstrategie, bestaande verkoopkanalen en de interne organisatie. Met andere woorden: 'hoe winkelt uw klant? Hoe bedient en faciliteert u uw klant het beste? En last but not least: hoe bouwt u aan een langdurige relatie met uw klant?' Deze vragen kunnen bedreigend overkomen. Toch vinden wij dat retailers zich hierdoor niet moeten laten afschrikken. Natuurlijk is een e-commerce traject complex en soms lastig, maar het is toch vooral uitdagend én kansrijk. En daarbij: zeker ervaren retailers hebben een heel goede uitgangspositie om e-commerce succesvol in te voeren."

Stapsgewijs cross-channelstrategie ontwikkelen en in praktijk brengen Met het whitepaper E-commerce voor ervaren retailers beantwoordt Eperium de belangrijkste vragen van retailers. Vermeulen: "Het whitepaper geeft helder inzicht in hoe retailers een succesvolle (cross-channel)strategie kunnen ontwikkelen. Stap voor stap en met aansprekende voorbeelden van retailers zoals BCC, Xerox en De Telegraaf. Ook hebben we de processen in hun organisatie die van essentieel belang zijn op een rij gezet en vertellen we wat ze daarbij tegen zullen komen. Want ook bij online verkopen heb je te maken met voorraadbeheer, fulfillment en klantenservice. Kortom, de ervaring die wij in tien jaar hebben opgedaan, delen we graag met retailers, zodat zij e-commerce succesvol in kunnen zetten in hun bedrijf. Tegelijkertijd hopen we ons steentje bij te dragen in het vergroten en verder professionaliseren van de e-commerce markt in Nederland."

Highlights van het whitepaper en download

. Stap voor stap een cross-channelstrategie ontwikkelen
. De online waardepropositie van uw webshop bepalen
. Succesvolle voorbeelden van cross-channel: de integratie van online en offline kanalen
. Hoe u draagvlak creëert binnen uw organisatie voor e-commerce
. Welke activiteiten en processen komen kijken bij e-commerce
. Hoe u zorgt voor meetbare resultaten en continu kunt bijsturen
. Onderzoeken, cijfers en cases van onder meer BCC, Xerox en Telegraaf

Over Eperium
Al ruim tien jaar stelt e-commerce specialist Eperium klanten in staat om maximale resultaten te boeken met e-commerce. Eperium adviseert over strategie, (her)inrichting van organisatieprocesssen en conversiemarketing, zorgt voor de technische implementatie en neemt projectmanagement uit handen. We gebruiken bewezen software van Intershop en Magento, waarop meerdere professionele webwinkels kunnen draaien. Dat doen we met 250 eigen medewerkers, vanuit onze vestigingen in Nederland (Muiden) en India (New-Delhi). Klanten zijn onder meer TomTom, De Telegraaf, BCC, Xerox, Euretco en Sanoma.


Noot voor redacties
Noot voor de redactie,

Ingezonden persbericht