Sogeti lanceert nieuwe testpublicatie: TPI(R) NEXT

16/11/2009 15:39

Sogeti Nederland B.V.

Vianen, 16 november 2009

Tijdens de TMap(R) Dag op 17 november 2009, lanceert de test- en kwaliteitsdivisie van Sogeti Nederland B.V. haar nieuwste testpublicatie TPI(R) NEXT - Business Driven Test Process Improvement. Het boek is gebaseerd op een nieuw TPI-model en bevat een uitgebreide update van Sogeti's oorspronkelijke TPI(R) (Test Process Improvement), een methode die de volwassenheid van het testproces van organisaties beoordeeld.

TPI(R) NEXT, Business Driven Test Process Improvement, is geschreven door Sogeti testexperts en het model is gevalideerd door uitgebreide field tests bij klanten. Het nieuwe model borduurt voort op de sterke punten (Key Areas, Maturity Levels, Checkpoints, en stapsgewijze verbetering) van het succesvolle en wereldwijd toegepaste originele model en er zijn nieuwe elementen aan toegevoegd. TPI(R) NEXT sluit beter aan op de hedendaagse zakelijke dynamiek en technologische ontwikkelingen. Want de belangrijkste verandering is dat het model is afgestemd op de business doelen van een organisatie. Hierdoor ligt de focus van de verbeteringen in het testproces op kostenreductie en efficiency.

TPI(R), het Test Process Improvement model, is voor het eerst in 1998 gepubliceerd en wordt inmiddels wereldwijd toegepast waaronder in China. Er zijn zo'n 17.000 exemplaren van het boek verkocht. Echter in de afgelopen 10 jaar is de wereld van testen geëvolueerd door onder andere outsourcing, complexe IT-ketens, Agile-gebaseerde ontwikkelmethoden en de gebruiker verwacht foutvrije toepassingen. Om op deze veranderingen in te spelen, heeft een internationaal team van Sogeti-deskundigen een herziene versie ontwikkeld waarbij de business drivers het hart van het model vormen.

Voorafgaand aan de lancering, heeft Sogeti het model bij verschillende klantorganisaties getest, en hun suggesties en feedback in het model verwerkt. Daarmee zijn de voordelen van TPI(R) NEXT om testorganisaties te helpen aangetoond:


- Ontwikkelen van een duidelijke aanpak om de kwaliteit te verbeteren, tijd en kosten te besparen.


- Testprocessen ondersteunen de belangrijkste business drivers.


- Beter inzicht krijgen in de correlatie tussen de tests en andere software development processen.


- Huidige TPI-gebruikers kunnen het nieuwe model gebruiken zonder verlies van waardevolle historische informatie.

Nijs Blokland, directeur Software Control van Sogeti: "Het testen dient een gestructureerd en gecontroleerd proces te zijn, maar dat is niet altijd het geval. TPI(R) NEXT is een onmisbare stapsgewijze aanpak voor de hands-on testprofessional. In het

boek staan praktische beschrijvingen en handige tips om een testassessment uit te voeren en de verbeteringen, gebaseerd op business doelen, te implementeren."

TPI(R) NEXT - Business Driven Test Process Improvement (ISBN nummer: 90-72194-97-7) wordt uitgegeven door specialist in IT uitgaven Tutein Nolthenius en is verkrijgbaar bij geselecteerde boekhandels of via www.utn.nl. Meer informatie vindt u via www.tpinext.nl.

Over TMap(R) Dag

Op 17 november 2009 organiseert Sogeti in Hotel van der Valk Vianen, de TMap(R) Dag 2009. Deze dag staat geheel in het teken van alles wat met TMap(R) en TPI(R) te maken heeft. Theorie en praktijk wisselen elkaar af over onderwerpen als TMap NEXT(R), ketentesten, security testen, agile testen en nog veel meer actuele onderwerpen. Het plenaire ochtendprogramma begint om 09.00 uur en om circa 11.30 uur wordt het nieuwe boek TPI(R) NEXT gelanceerd! 's Middags zijn er verschillende workshops.

NB. TMap(R), TMap NEXT(R) en TPI(R) zijn geregistreerd handelsmerken van Sogeti.

Over Sogeti Nederland B.V.

Sogeti is gespecialiseerd in het ontwerpen, bouwen, implementeren en beheren van ICT-oplossingen. Op het gebied van testen en architectuur nemen wij op de Nederlandse markt een dominante positie in. Sogeti levert met gepassioneerd ICT-vakmanschap een bijdrage aan het resultaat van haar opdrachtgevers. Wij streven daarbij naar hechte en langdurige relaties met opdrachtgevers. Hierdoor dragen de ICT-oplossingen van Sogeti structureel bij aan de strategische doelstellingen van klanten. Meer informatie over Sogeti is te vinden op sogeti.nl en op werkenbijsogeti.nl





http://www.sogeti.nl