Spirion spraakmakend tijdens Nationaal Kunststof Congres


Communicatie in crisistijd belangrijker dan ooit

DRIEBERGEN, 20091110 -- Het laatste wat een ondernemer in crisistijd moet doen is bezuinigen op communicatie. Rudy Breddels, eigenaar van Communicatiebureau Spirion, geeft ondernemers tijdens het Nationaal Kunststofcongres 2009 creatieve handreikingen voor effectieve marketingcommunicatie. Daarnaast staat hij even stil bij het belang van interne communicatie.

"Best vreemd, als je ineens wordt benaderd om gastspreker te zijn tijdens zo'n groot congres," aldus Rudy Breddels. "In september kwamen wij voor het eerst in aanraking met de kunststofindustrie. Een van de relaties voor wie wij de complete communicatie verzorgen, stond op de Kunststoffenbeurs in Veldhoven. De campagne die wij voor hen hadden uitgewerkt was redelijk opvallend. Mede hierdoor zijn wij blijkbaar ook opgevallen bij de organisatie van het congres."

Spirion verzorgt naast communicatieadvies ook de creatieve vormgeving in eigen beheer. Sinds januari 2009 maakt ook Sander Breddels onderdeel uit van Spirion. De afgelopen negen jaar had hij zijn eigen reclamestudio. De creatieve ideeën van de beide broers komen o.a. tot uiting in reclamecampagnes, huisstijlen, bedrijfsbrochures en periodieke nieuwsbrieven. Goede communicatie gaat verder dan het maken van `mooie plaatjes' alleen. Mooie plaatjes missen hun doel, als een doelgroep zich er niet in herkent.

Spirion richt zich vooral op B2B-communicatie. Persoonlijk contact met haar opdrachtgevers staat centraal. De belangrijkste pijlers van de dienstverlening zijn: objectiviteit, creativiteit en effectiviteit.
Goede producten en/of diensten verdienen een heldere uitleg. Herkenbaarheid en consistentie van de boodschap zijn enorm belangrijk. Vooral in tijden van crisis valt meteen op welke organisaties hun zaakjes goed op orde hebben. Zij doorstaan een economische dip moeiteloos.