Ingezonden persbericht


Persbericht

17 november 2009

Zuivelonderneming wordt productsponsor

LTO-publiekscampagne 'Melk. Da's belangriek!' krijgt steun van FrieslandCampina

Zuivelonderneming FrieslandCampina gaat de publiekscampagne 'Melk. Da's belangriek!' met producten ondersteunen. Met FrieslandCampina als productsponsor worden meer opbrengsten gerealiseerd voor Serious Request 2009, het goede doel dat gekoppeld is aan de publiekscampagne.

Melk. Da's belangriek! is een initiatief van de drie LTO-organisaties LTO Noord, ZLTO en LLTB en Nederland Bloeit. De campagne mikt op het verder versterken van het imago van zuivel en de melkveehouderij. Tijdens de publiekscampagne Melk. Da's belangriek! verkopen melkveehouders uit het hele land melk en chocolademelk aan burgers. Het verkoopmoment benutten de melkveehouders om met de burgers te praten over het belang van de Nederlandse melk voor welvaart en welzijn. De campagne is gestart op 8 november en loopt door tot en met 24 december van dit jaar. De opbrengsten van de melkverkoop doneren de LTO-organisaties aan de actie Serious Request van 3FM. Het doel van Serious Request 2009 is aandacht vragen voor de slachtoffers van malaria.

LTO-bestuurder Dirk-Siert Schoonman is blij dat FrieslandCampina sponsor wordt van de publiekscampagne. "Het is goed om te zien dat de publiekscampagne ook wordt gedragen door de coöperatieve zuivel. Versterken van het imago is erg belangrijk voor de Nederlandse melkveehouderij. We leven in een land waar de druk op het landelijk gebied enorm is. En het is helder dat maatschappelijke steun en acceptatie een voorwaarde zijn voor behoud van melkproductie in Nederland."




Ingezonden persbericht