Ingezonden persbericht


Every 14 seconds nobody in the world dies of AIDS. Let's make this party last longer.

Nieuwe campagne dance4life belicht positieve kant van aidsproblematiek

Amsterdam, 17 november '09 - dance4life gaat uit van de positieve kracht van jongeren, en benadert het tegengaan van de verspreiding van hiv dan ook op een positieve, aanstekelijke manier. Samen met reclamebureau INDIE ontwikkelde dance4life de nieuwe internationale campagne. Waar andere aidsbestrijdingsorganisaties zich richten op het schokkende feit dat elke 15 seconden iemand overlijdt aan aids, viert dance4life juist de 14 seconden dat er niemand in de wereld sterft aan aids. In de campagne, die start op 16 november, worden jongeren opgeroepen om dat feestje van 14 seconden samen langer en langer te maken.

14 seconds van Morad Bouchakour
Het 14 seconden feestje wordt in print afgetrapt door Morad Bouchakour, die voor dance4life een serie feestfragmenten maakte. Morad Bouchakour heeft als fotograaf vele nationale en internationale reclamecampagnes en publicaties op zijn naam staan.

Meer 14 seconden feesten
In 2009 wordt de campagne in print (advertenties en posters), online (banners) en als radiocommercial uitgezet. In de radiocampagne, die wordt afgetrapt door dance4life ambassadeurs Nikkie Plessen en Don Diablo, zullen bekende artiesten hun 14 seconden feestje voor dance4life vieren, met daarbij een oproep om het feest langer te maken.

Groei
Het campagnethema "Every 14 seconds nobody in the world dies of AIDS. Let's make this party last longer", is een thema dat kan groeien. Wanneer dance4life en de aidsbestrijding succesvol zijn, wordt het feestje volgend jaar zichtbaar langer. De nieuwe campagne is de start van een nieuw internationaal platform, waar in de toekomst iedereen wordt uitgenodigd om op diverse manieren een bijdrage te leveren om van de 14 seconden een langer feest te maken. Zo werkt de campagne aanstekelijk en is deze representatief voor de positieve internationale beweging van dance4life, waarbij jongeren zich kunnen aansluiten om daadwerkelijk een verschil te maken.

dance4life
Doelstelling: Urgentie van de aidsproblematiek onder de aandacht brengen bij jongeren Medium: Print, outdoor, online, radio Opdrachtgever: dance4life
Bureau: INDIE Amsterdam
Concept: Lode Schaeffer, Lysbeth Bijlstra Vormgeving: Harm-Jan van der Mark
Bureaubegeleiding: Sabien Smit, Brenda Veenstra, Ineke Koornstra Photography: Morad Bouchakour
Lithografie: Straight Premedia
Productie (print): Ad Productions (Rogier Primowees) Geluidsstudio: FC Walvisch
Verantwoordelijk klantzijde: Carin van Gaalen

//////



Ingezonden persbericht