Eén op de vijf Nederlanders is bang om oud te worden

18/11/2009 09:12

Belmondo Books

Amsterdam, 18 november 2009 - Eén op de vijf Nederlanders zegt bang te zijn om oud te worden. Dit blijkt uit onderzoek van uitgeverij Belmondo Books, uitgevoerd onder 500 Nederlanders door Panelwizard. Ruim 80 procent vindt het daarom fijn om herinneringen zo veel mogelijk vast te leggen. Dit om te voorkomen dat we ze vergeten, want dit is een angst die bij 40 procent van de Nederlanders leeft. Herinneringen zijn ons kennelijk dierbaar. Daarom lanceert de uitgeverij vandaag de website www.belmondo.nl waar je persoonlijke verhalen op een makkelijke en creatieve manier kan publiceren in een boekje dat je vervolgens opgestuurd krijgt. Om te bewaren of als cadeau aan familie en vrienden.

Je eigen verhaal in een boek

Nederlanders vinden het niet alleen fijn om herinneringen vast te leggen, ze willen dit ook graag vaker doen, geeft tweederde aan. Reden genoeg voor Belmondo om een website te starten waar mensen hun persoonlijke en mooie verhalen gemakkelijk kunnen vastleggen in een boekje. Niet alleen om te bewaren, maar vooral om deze met anderen te kunnen delen. Dat is belangrijk voor een goede relatie met familie en vrienden. Maar liefst 90 procent van de Nederlanders is het er namelijk over eens dat het delen van herinneringen mensen dichter bij elkaar brengt.

Boekjes maken met één druk op de knop

"Op de website Belmondo.nl kunnen mensen in een aantal stappen een boekje maken waarin hun herinneringen en verhalen in tekst en beeld kunnen worden vastgelegd," vertelt Thomas Beekman, oprichter en eigenaar van Belmondo. "Op een voorgemaakte template kunnen mensen gemakkelijk hun teksten typen en foto's uploaden. Met een simpele druk op de knop wordt het boekje vervolgens uitgeprint, ingebonden en opgestuurd." Je kunt kiezen uit 'Het Papaboekje', 'Het Mamaboekje', 'Het Papa en Mamaboekje', 'Het Opa en Omaboekje', 'Het Omaboekje', 'Het Dochterboekje', 'Hét Zwangerschapsboekje', 'Het Grote Vriendenboek voor volwassenen', 'Het Hondenboekje', 'Het Kattenboekje', 'Het Vakantieboekje', 'Het Trouwboekje', 'Het Collegaboekje' en 'Het Receptenboekje'.

Meer dan 35.000 exemplaren verkocht

Beekman kwam op het idee omdat hij zelf een aantal familievragen had die onbeantwoord zijn gebleven. "Met de nieuwe website moet het makkelijk en vooral leuk zijn om antwoord te krijgen of te geven op belangrijke vragen, maar ook om gewoon leuke herinneringen vast te leggen," vertelt Beekman. De boekjes waarin je dit kunt vastleggen waren eerder al verkrijgbaar in verschillende boekenwinkels. Zo gingen 'Het Papaboekje' en 'Het Mamaboekje' en 'Het Omaboekje' al meer dan 35.000 keer over de toonbank. "Ik merkte dat veel mensen behoefte hadden om persoonlijke verhalen vast te leggen. Tegelijkertijd hebben mensen steeds minder tijd. Belmondo.nl biedt hier een uitkomst voor," aldus Beekman.

Over Belmondo

Belmondo is een onafhankelijke, multimediale uitgeverij die zich voornamelijk richt op het uitbrengen van boeken binnen het thema familie, relaties en vrije tijd. Je mooiste boek maak je zelf, dat is waar het om draait. De boeken herken je aan de frisse vormgeving en zijn tegelijkertijd luchtig en serieus. Belmondo richt zich met de boekjes op mensen van 8 tot 80 jaar. Daarnaast lanceert de uitgeverij begin januari nog een ander nieuw boekconcept. Belmondo is in 2008 opgericht door Thomas Beekman en is gevestigd op de Herengracht in Amsterdam. Inmiddels telt de uitgeverij 5 medewerkers en biedt zij haar boeken aan via de boekhandel en de website Belmondo.nl . www.belmondo.nl

Bij dit persbericht is een bijlage zichtbaar op www.perssupport.nl





http://www.belmondo.nl