Gemeente Zandvoort
Meest Creatieve Ondernemer: Greeven Makelaardij "Rob en Timo Greeven zijn
trendsetters in makelaarsland.", zo oordeelde de jury die Greeven
Makelaardij verkoos tot Meest Creatieve Ondernemer van Zandvoort. Met hoge
verkopen en inventieve acties zoals "3% overdrachtsbelasting" onderscheiden
zij zich van hun concurrenten.
Wethouder Tates overhandigde op 2 november voor de eerste keer de
wisseltrofee aan de Meest Creatieve Ondernemer. De jury koos de makelaardij
uit 16 nominaties, die allemaal intensief bekeken zijn. In de jury:
wethouder Wilfred Tates, Sacha Bouwman (Holland Casino), Ivo Berkhoff
(Koninklijke Horeca Nederland), Gert Jan van Kuijk (Ondernemersvereniging
Zandvoort), Lana Lemmens (VVV Zandvoort) en Hilly Jansen (gemeente
Zandvoort). Natuurlijk zet www.zandvoort.nl de nummers 1 tot en met 4 ook
even in de schijnwerpers:
1. Greeven Makelaardij
Rob en Timo Greeven zijn volgens de jury trendsetters in makelaarsland. Zij
hebben de actie 3% overdrachtsbelasting bedacht. Bij een normale verkoop
betaalt de koper 6 %, maar Makelaardij Greeven liet verkoper en aankoper de
kosten delen. Deze actie inspireerde andere makelaars om hetzelfde te doen.
Ook is de makelaardij als eerste in de regio gestart met digitale
plattegronden op internet. Zo kunnen woningzoekenden een nog completere
indruk krijgen van het aanbod. Kortom, een jong en dynamisch bedrijf met
goede ideeën op makelaarsgebied voor particulieren en bedrijven.
De wisseltrofee is het beeld 'Het haringmeisje', gemaakt door Noor Brandt.
Een mooi beeld dat het gevoel voor Zandvoort weergeeft. Makelaardij Greeven
mag dit beeld een jaar lang een mooi plaatsje geven.
2. Drank- en spijslokaal Laurel en Hardy
Onlangs bestond het café 10 jaar en dit werd groots gevierd. De ondernemers
hebben volgens de jury blijk gegeven van een grote interesse in de
dorpsgemeenschap en de collega ondernemers. Zij stonden aan de wieg van
Rondje Dorp, waarbij diverse horecaondernemingen en hun clientèle een
bezoekje brengen aan elkaars ondernemingen. Daarnaast organiseren ze veel
activiteiten, van de Ladies cabrio rally en Winter Barbecue tot de Laurel
en Hardy lookalike avond. De onderneming is een stabiele factor nu
Horeca-leegstand in het dorp zichtbaar is en kroegen nogal eens van
eigenaar wisselen. Na de brand van vorig jaar augustus werd de draad weer
snel opgepakt en is het drukker dan ooit.
3. Strandpaviljoen 13 Skyline
De ondernemers zijn er in geslaagd om een compleet eigen identiteit aan dit
paviljoen te geven met het thema Australië. Ze zijn grondleggers van
Zandvoort (A) live, een jaarlijks terugkerend, zeer geslaagd muziekfestival
op strand. Ze zijn grondleggers van het après-ski feest, waarbij er kilo's
sneeuw naar Zandvoort wordt vervoerd en Zandvoort diverse landelijke
kranten haalt. Bedenkers van originele zaken als het eerste huwelijk op
strand, Australisch kerstfeest en de aangespoelde Legopop. Een ondernemer
die volgens de jury Zandvoort op de kaart zet.
4. Chocoladehuis Willemsen
De jury gaf ook een eervolle vermelding aan Chocoladehuis Willemsen. Met
name de speciale producten op het gebied van evenementen sprongen in het
oog. Zo kwam deze ondernemer met een chocolademedaille voor de Zandvoortse
Circuitrun, haringen en andere visjes van chocola en marsepein in het kader
van Week van de Zee, en chocoladeversies van de ontwerpen van de
Kinderkunstlijn. Hier koop je volgens de jury niet alleen chocolade, maar
souvenirs met het Zandvoort gevoel. De uitstraling van het pand met als
hoofdkleur turkoois vormt een aanwinst voor de Haltestraat.
Veel creatief ondernemerschap dus in Zandvoort. Het beeld van Noor Brandt
zal nog een mooie reis maken de komende jaren.