CM wint High Growth Award 2009 voor beste marketingstrategie


BREDA, 20091118 -- Topgroeibedrijf CM heeft gisteren de High Growth Award voor Marketing gewonnen. Tijdens de feestelijke uitreiking in Theater de Flint in Amersfoort werd de uitslag door een landelijke jury bekend gemaakt. Het Bredase bedrijf voor business-to-business mobiele diensten won deze bijzondere thema-trofee voor haar specifieke marketingmethode.

Al eerder dit jaar was CM ook genomineerd voor de Deloitte Technology Fast 50 en de FD Gazellen Awards, waarbij de onderneming respectievelijk de 25e en 2e positie heeft behaald. Een mooie prestatie, vindt Jeroen van Glabbeek, CEO van CM. "Uiteraard ben ik blij met de ranking van de Fast 50 en de FD Gazellen, maar deze prijs is een erkenning van onze specifieke manier van werken binnen CM. Weliswaar heeft CM de afgelopen drie jaar een flinke omzetgroei gerealiseerd, maar kwalitatief gezien heeft onze gedegen marketingmethode hierin een belangrijke rol gespeeld, vervolgt de CEO van CM, die overigens vorig jaar zelf genomineerd was voor Marketingtalent van het Jaar.

Dat CM een bijzondere prestatie heeft geleverd op het gebied van marketing, is ook te lezen in het juryrapport. Hierin krijgen de strategische visie, de marktpositionering, en de bedrijfsprocessen van CM een hoge waardering. Commentaar van de jury: "Jullie hebben de afgelopen jaren grote stappen gemaakt in jullie groei. Wat de jury erg aanspreekt, is de manier waarop jullie nadenken en de manier waarop jullie dit daadwerkelijk toepassen. Wat dat betreft lopen jullie vooraan als het gaat om kennisdeling met (potentiële) klanten, organiseren van events en het samenwerken met verschillende kennisinstuten om de studenten niet alleen te bereiken, maar hen ook te laten participeren. Daarnaast zien we dat jullie de marketing op een professionele manier aanpakken van concreet gedefinieerde targets tot en met segmentering. Wat dit totaalpakket betreft, behoren jullie tot de koplopers en de jury kent jullie dan ook van harte de prijs voor de beste marketingstrategie toe."

Van Glabbeek had geen beter commentaar van de jury kunnen krijgen. "CM zet haar sms-marketingtools zelf ook in bij evenementen, bijvoorbeeld een sms-alert, een sms-chat via GroepSMS of voting tijdens congressen en kennisdagen." Onlangs was CM met een interactieve radiospot te beluisteren op BNR Nieuwsradio, waarbij luisteraars de letters CM naar shortcode 3669 konden sms'en voor rechtstreeks contact. Volgens Van Glabbeek een waardevolle campagne. De CEO vertelt dat CM landelijk ook veel CM-ambassadeurs heeft, de zogenaamde "vrienden van de show". "En die situatie ontstaat voornamelijk door onze aanstekelijke passie voor het vak. Kennisdeling staat voor CM en haar team voorop. De rest volgt dan vanzelf."

Behalve het Bredase CM viel ook het Oosterhoutse Beins Travel Group/ Cheap Tickets in de prijzen met de thema-award voor beste groeistrategie. Al eerder deze maand mocht het bedrijf een Gouden FD Gazelle-award in ontvangst nemen voor de categorie "Grote Ondernemingen".

De High Growth Awards is een initiatief van Port4Growth, het platform voor groeiondernemers. De deelnemende bedrijven worden beoordeeld door een onafhankelijke jury van deskundigen en succesvolle groeiondernemers. De kwalitatieve beoordeling is gebaseerd op het groeimodel van Port4Growth; dit model geeft aan op welke zes groeithema's succesvolle groeibedrijven aangeven zaken op een alternatieve, maar doeltreffende manier te hebben aangepakt waardoor zij beter en sneller groeiden. Een onafhankelijke accountant controleert de groeicijfers van de deelnemende organisaties.

CM





Ingezonden persbericht