Ingezonden persbericht



- PERSBERICHT-
()

TMF EN VOLKSWAGEN WINNEN SPONSORRING

LICENCE TO LIBERTY HET GOUDEN SPONSORCONCEPT

Amsterdam, 18 november 2009

TMF en Volkswagen hebben met het sponsorconcept Licence to Liberty gisteren de SponsorRing 2009 in de categorie media gewonnen. De SponsorRing is dé vakprijs van de sponsorbranche die jaarlijks wordt uitgereikt aan sponsorcases die zich in het voorafgaande jaar duidelijk hebben onderscheiden in effectiviteit, innovatie en creativiteit. De SponsorRingen werden gisteren uitgereikt in Grand Hotel Krasnapolsky in Amsterdam.

Licence to Liberty
In License to Liberty, dat in de zomer van 2009 bij TMF te zien was, kregen deelnemers de kans om op kosten van TMF en Volkswagen het rijbewijs te halen. De deelnemers maakten zelfs kans op het winnen van een Volkswagen Polo. In de serie moesten de jongeren onder begeleiding van hun rij-instructeur op de meest lastige plekken laten zien wat ze hadden geleerd. Wie uiteindelijk de proeven het beste had uitgevoerd, werd de grote winnaar van het programma en won de Volkswagen Polo. Via het programma werd ook het nieuwe Volkswagen Rijbewijs concept gelanceerd, waarbij men zich richt op (potentiële cursisten) en rijschoolhouders. License to Liberty realiseerde een enorm bereik in de doelgroep en was een enorm succesvol programma voor TMF. Ruim 450 100%- Volkswagen rijscholen hebben meegedaan. Bovendien leverde het programma 200 leads op van rijscholen om Volkswagen rijschool te worden. Het resultaat is zodanig dat Volkswagen al gekozen heeft voor een nieuwe serie afleveringen in 2010. Ook andere landen hebben interesse getoond het format over te nemen.

Het oordeel van de jury
"Een verrassende case waarbij vooraf goed is nagedacht over welke elementen men ging gebruiken en welke doelgroepen men wilde bereiken. De Volkswagen Polo past precies bij de doelgroep die TMF ook bereikt. Het lijkt simpel om als doelgroep jongeren te nemen die voor het eerst de weg op gaan, maar Volkswagen laat zien dat het heel doeltreffend is. De case is extra sterk omdat het ook voor rijscholen resultaat heeft opgeleverd. De jury is onder de indruk van de resultaten die Volkswagen heeft gehaald. Volkswagen versterkt met License to Liberty de claim op het marktleiderschap in deze leeftijdscategorie. Een briljant idee en ijzersterk uitgewerkt."

Het TV programma Licence to Liberty is een nauwe samenwerking tussen TMF, Volkswagen en USSR. ()
()


- EINDE BERICHT -

Stel je geen prijs op berichten van MTV Networks of een van onze zenders (MTV, Comedy Central, Nickelodeon, TMF)? Graag verzoeken wij je dan een e-mail te sturen aan pers@mtvne.com onder vermelding van afmelding.