Net4kids verlegt focus naar zakelijke markt

Internetplatform voor kinderhulp maakt Corporate Charity zakelijk verantwoord

Amsterdam, 18 november 2009 - Net4kids, het non-profit internetplatform voor concrete kinderhulpprojecten, gaat haar focus verschuiven naar de zakelijke markt. Deze aanpassing van de focus naar Corporate Charity-beleid van het bedrijfsleven en de werving van de zakelijke donateur komt op het moment dat de nieuwe algemeen directeur Odette van Zijdveld en marketing manager Suzanne Glorie zijn aangesteld.

Corporate Charity
Net4kids wil bijdragen aan de richting en invulling van het 'Corporate Charity'-beleid van organisaties. Dit houdt in dat Net4kids niet alleen organisaties koppelt aan kinderhulpprojecten in ontwikkelingslanden, maar ook helpt bij het definiëren van een charity-beleid dat past bij de doelstellingen van het bedrijf. Bovendien kan Net4kids, in overleg met de klant, projecten vinden die naadloos aansluiten bij de hulpvisie en de bedrijfsdoelstellingen van de organisatie.

Odette van Zijdveld, algemeen directeur van Net4kids: "Sommige klanten hebben specifieke wensen met betrekking tot de projecten die ze willen ondersteunen. Oxxio, een van onze klanten, wilde bijvoorbeeld graag energieprojecten ondersteunen waar kinderen van profiteren. Die hebben we als Net4kids dan ook gevonden. Wij gaan door waar andere organisaties ophouden. We werven niet alleen fondsen voor kinderhulp, maar betrekken de donateur nauw bij de projecten en zorgen voor een verankering van de steun op beleidsniveau. Door onze kennis en ervaring kunnen we een wezenlijke rol spelen bij het Charity-beleid van organisaties. Bij Oxxio heeft dat geleid tot een consumentenactie waarbij Oxxio klanten via www.oxxio4kids.nl de voortgang van de projecten kunnen volgen."

Concrete return on investment
Niet alle organisaties die zijn geïnteresseerd in het steunen van kinderhulpprojecten, konden de weg naar Net4kids vinden. Met de nieuwe positionering krijgt deze doelgroep meer aandacht.Loek van den Boog, oprichter en voorzitter van Net4kids: 'Net4kids wil het meest zakelijke platform zijn in concrete kinderhulp, en combineert passie met zakelijk nut. Door onze uitgebreide dienstverlening op het vlak van rapportage, communicatie en infrastructuur stelt Net4kids bedrijven in staat verder te gaan dan alleen geld geven en zakelijke voordelen te realiseren in de sfeer van werknemers motivatie en klanten binding. Zo krijgt MVO zakelijk nut en genereert het concrete return on investment.'

Resultaten 2008
De resultaten uit het jaarverslag van 2008 laten zien dat er 12.780 kinderen in Azië en Afrika door Net4kids donateurs zijn ondersteund. Bovendien zijn de hulpgelden gestegen naar 647.600 euro, dat is een groei van ongeveer 28.000 euro ten opzichte van 2007. Van dit bedrag is 100 procent terechtgekomen bij de beoogde kinderhulpprojecten.


------

Over Net4kids
Net4kids is het meest zakelijke goede doel in concrete kinderhulp. Sinds 2003 verbindt Net4kids bijzondere bedrijven en organisaties met bijzondere kinderhulpprojecten en faciliteert zij concrete betrokkenheid middels een online platform. Onze klanten kiezen voor hun donatie een project dat het beste bij hun bedrijfsdoelstellingen of hulpvisie past en kunnen vervolgens via de eigen 'mynet4kids' site de voortgang ervan volgen en delen met hun achterban. Net4kids heeft een constante collectie van kwalitatieve projecten die getoetst zijn op kwaliteit, duurzaamheid en haalbaarheid. Concrete kinderhulp wordt zo zakelijk verantwoord, passend in elke strategie en bij elk budget. Net4kids garandeert de uitvoering en geeft inzicht in de resultaten van de investering. De geboden transparantie in kosten en baten, de 100% for kids formule en het 'niet goed, geld terug'-beleid zijn belangrijke peilers van de Net4kids filosofie. Deloitte, GSRD Foundation, KLM, LeasePlan en Oxxio zijn enkele van onze klanten waarmee we samenwerken aan een betere toekomst voor de kinderen in Afrika en Azië. Voor meer informatie over Net4kids: www.net4kids.org.