wehkamp.nl biedt klanten 3D-winkelervaring d.m.v. 'augmented reality'

18/11/2009 15:16

Wehkamp B.V.

Het grootste online warenhuis van Nederland start met 'augmented reality'

18 november 2009

Zwolle - wehkamp.nl biedt met ingang van 19 november a.s. haar klanten een unieke virtuele online winkelervaring. Als eerste Nederlandse retailer maakt wehkamp.nl gebruik van een toepassing die 'augmented reality', toegevoegde realiteit, heet. Bij deze techniek worden computerbeelden gecombineerd met werkelijke beelden en wordt de informatie niet op een beeldscherm geprojecteerd, maar in het gezichtsveld van de gebruiker. Hierdoor wordt de werkelijke en virtuele wereld gecombineerd en ontstaat er een interactief beeld in drie dimensies. Dankzij deze techniek in combinatie met een webcam komt de nieuwste folder of de printadvertentie van wehkamp.nl op verrassende wijze tot leven.

Om een zo groot mogelijk publiek kennis te laten maken met deze vorm van toegevoegde realiteit heeft wehkamp.nl 1,3 miljoen uitingen verspreid die geactiveerd kunnen worden. Hieronder valt o.a. de speciale (print)advertentie in Metro, die in een oplage van 500.000 stuks verschijnt. Met deze oplage breekt wehkamp.nl tevens een record; geen bedrijf heeft ooit meer aandacht besteed aan deze nieuwe techniek.

Innovatie

Het aanbieden van de unieke 3D-winkelervaring door wehkamp.nl staat niet op zich. wehkamp.nl onderscheidt zich na de rebranding medio vorig jaar frequent met innovaties. Zo werd de Stijlwijzer van Dyanne Beekman gelanceerd, zagen het Mobiele warenhuis, het 'Samen shoppen' en 'Spot de Shopper' het daglicht. De laatstgenoemde brengt realtime alle aankopen van anonieme klanten van wehkamp.nl in kaart.

De 3D-winkelervaring kan bereikt worden via:

http://wehkamp.nl/winkelen/augmentedreality.aspx?cc=c99 (testlink, press only)

http://www.wehkamp.nl/meerkorting (vanaf 19 november, consumenten)

Zie www.wehkampreporter.nl voor een demonstratievideo.





http://wehkamp.nl/winkelen/augmentedreality.aspx?cc=c99