Vrije Universiteit Amsterdam
Persbericht
19-11-2009
VU integreert mobiel in communicatie Bachelorvoorlichtingsdag
De Vrije Universiteit Amsterdam (VU) integreert communicatie op de mobiele telefoon
volledig in de campagne van de bachelorvoorlichtingsdag. Als hoger
onderwijsinstelling is de VU hierin uniek. Scholieren konden op 7 november via een
applicatie op hun mobiel hun eigen dagprogramma interactief samenstellen. Ze
kregen dit aangeboden op hun mobiele telefoon via een sms. Daarnaast kregen ze op
de dag zelf drie sms'jes met een update van de highlights van het programma en tot
slot een link naar de website met de verdiepende activiteiten. Ook konden ze op de
dag zelf op de VU de applicatie via Bluetooth `binnenhalen'.
De VU realiseerde deze mobiele service samen met het bedrijf The Saints in
Amsterdam.
Ruim tweeduizend scholieren brachten 7 november een bezoek aan de VU tijdens de
Bachelorvoorlichtingsdag. De applicatie werd op 433 toestellen gedownload, een
score van bijna 22%. Volgens Thomas Engel, directeur van The Saints, vinden
scholieren dit soort toepassingen steeds normaler en stijgt het gebruik op de mobiel
in de toekomst razendsnel. "Scholieren en studenten zijn in het dagelijks leven
continu verbonden met de wereld om hun heen via hun mobieltje," zegt Petra van
Beukering-Herkströter, hoofd Strategie en Beleid van de dienst Marketing &
Communicatie van de VU. "Het is dus een logische stap deze doelgroep op deze
manier te benaderen. We willen deze innovatieve manier van communiceren zeker ook
breder inzetten en uitbreiden."