Ingezonden persbericht



- PERSBERICHT -

Exclusieve Prix de la Mode in Rijksmuseum

Marie Claire Award voor Sophie Dahl

Hoofddorp, 5 november 2009 - Marie Claire overhandigt donderdag 19 november de Award voor Best Style Icon 2009 aan Sophie Dahl. Deze beroemde kleindochter van Roald Dahl verruilde een topcarrière als model voor een bestaan als schrijfster. Ze krijgt de award op het jaarlijkse exclusieve evenement 'Marie Claire Prix de la Mode', aan een diner in het decor van de oude meesters in het Rijksmuseum.

Tijdens 'Marie Claire Prix de la Mode' ontmoeten gezichtsbepalende mensen op het gebied van mode, politiek, kunst en cultuur elkaar voor een ode aan de mode als cultuurfenomeen. Tijdens deze avond worden nationale en internationale mode-iconen geëerd voor hun onderscheidende bijdrage aan de mode van vandaag.

Schrijven en eten

"We zijn er bijzonder trots op de Award voor Best Style Icon 2009 uit te mogen reiken aan het controversiële ex-model en mode-icoon Sophie Dahl," zegt hoofdredacteur Sandera Krol van Marie Claire. "We willen haar eren vanwege haar veelzijdigheid; een topcarrière als model heeft zij ingeruild voor haar passie voor schrijven."

De beroemde kleindochter van Roald Dahl is nu zelf een alom gerespecteerd auteur. Haar liefde voor lekker eten legde haar geen windeieren tijdens haar modellencarrière en blijkt nu de inspiratie voor haar nieuwe boek, 'Miss Dahl's heerlijkheden'. Daarnaast verschijnt Miss Dahl regelmatig in het nieuws vanwege haar veelbesproken relatie met Jamie Cullum.

Bijzondere gasten

Overige Prix de la Mode Awards worden toegekend in de categoriëen: Best International Designer, Best National Designer, Best Model, Best Accessory Line, Best Fashion Ambassador en Best Fashion House.

Sandera Krol: "We zijn zeer vereerd met de komst van vele internationale gasten dit jaar en met bijzondere gasten uit de wereld van politiek, kunst, cultuur en mode."

PROGRAMMA PRIX DE LA MODE


* Let op: Verplichte aanmelding vooraf (uiterlijk 18 november). Indien u zich niet heeft aangemeld komt u het Rijksmuseum niet binnen vanwege strenge veiligheidsmaatregelen. Ingang Rijksmuseum, Jan Luykenstraat 1.

19.30 - 20.30 - Rode Loper (vrij)


- Photowall (accreditatie Carla Termorshuizen 023 556 5591)


- RTV Meet en Greet (accreditatie Carla Termorshuizen 023 556 5591)

19.45 - 20.00 - Aankomst Award Winnaars

CEREMONIE

Vanwege de beperkte mogelijkheden tot fotograferen / filmen is er een pool ingesteld. ANP is aanwezig (foto is vanaf circa 22.00 uur beschikbaar).

Over Marie Claire

Marie Claire is de Nederlandse dochter van de Franse Marie Claire die inmiddels 70 jaar bestaat. Internationaal wordt Marie Claire gezien als een autoriteit, niet alleen op maatschappelijk gebied maar ook op het gebied van mode en beauty.

In maart 1990 is de Nederlandse Marie Claire gelanceerd. Een blad dat inmiddels, dankzij haar unieke formule, een eigen plek heeft verworven in de tijdschriften markt.

Over Sanoma Uitgevers
Sanoma Uitgevers B.V. is met bijna 80 publiekstijdschriften (inclusief bijbehorende extensies en evenementen) en circa 180 websites de grootste multimediale uitgever in Nederland. In 2008 haalden Sanoma Uitgevers en haar dochters en deelnemingen - Sanoma Magazines Netherlands - een omzet van 515,7 miljoen euro. In Hoofddorp werken circa 1000 medewerkers op redacties en ondersteunende afdelingen. Bij de dochterondernemingen Sanoma Men's Magazines, Jonge Gezinnen, Mood for Magazines en ilse media werken nog eens ruim 750 medewerkers. Sanoma Uitgevers mag zich sinds juni 2009 één van de vijf beste werkgevers van Nederland noemen volgens het jaarlijkse onderzoek van Effectory en VKbanen. Meer informatie over Sanoma Uitgevers: www.sanoma-uitgevers.nl.

Sanoma Uitgevers maakt deel uit van Sanoma Magazines. De tijdschriften en digitale media van Sanoma Magazines informeren, inspireren en verbinden miljoenen mensen in verschillende levensfasen in 13 Europese landen. Sanoma Magazines is een Divisie van de Sanoma Group, een sterke Europese mediagroep actief in verschillende mediasectoren in twintig landen.

Sanoma Uitgevers is ook te volgen op Twitter: twitter.com/SanomaNL.

Noot voor redacties

Voor meer informatie en beeld kunt u contact opnemen met (

Ingezonden persbericht