Ingezonden persbericht


Persbericht

Manhattan Associates beloond met IBM Award voor Distributed Order Management-oplossing ~ Oplossing verkozen tot 'Best ISV Partner Innovation' voor WebSphere Commerce ~

Nieuwegein - 19 november, 2009 - Manhattan Associates' (NASDAQ: MANH) Distributed Order Management (DOM)-oplossing is door IBM beloond met de 'Best ISV Partner Innovation' Award. De award werd uitgereikt tijdens de IBM WebSphere Commerce Leadership Summit in Toronto, Canada. Manhattan Associates Distributed Order Management is een enterprise order management-applicatie die orders vanuit ieder kanaal en vanaf iedere lokatie kan registreren en vervolgens verwerkt via een uitgebreid distributienetwerk. Deze oplossing maakt onderdeel uit van Manhattan's Order Lifecycle Management-suite, binnen het Manhattan SCOPE®-portfolio.

De award onderstreept de integratie van Manhattan Associates Distributed Order Management met IBM® WebSphere® Commerce, uitgebracht als onderdeel van WebSphere Commerce 6.0 Feature Pack 5 in april 2009. Deze suite voorziet retailers van een compleet pakket aan cross-channel oplossingen: IBM WebSphere Commerce voor cross-channel marketing en -sales en Manhattan Associates Distributed Order Management voor orderverwerking vanuit een uitgebreid distributienetwerk, bestaande uit onder meer distributiecentra, winkels en groothandels. Retailers kunnen out-of-the-box functionaliteit gebruiken voor het besturen van multi-channel winkelprocessen. Mogelijke opties zijn bijvoorbeeld het gebruik van een flexibel verkoopmodel met online aankoop en afhaalmogelijkheden in de winkel, het in de winkel beschikbaar houden van producten in de uitverkoop, de mogelijkheid om producten overal te kopen en vanuit de winkel te distribueren en directe distributie vanuit de groothandel.

"IBM WebSphere Commerce 7 is geoptimaliseerd voor alle mobiele apparaten", zegt Bill Holtshouser, Program Director, Commerce Strategy and Product Management, IBM. "Het gebruik van Manhattan Associates Distributed Order Management met IBM WebSphere Commerce biedt het winkelend publiek de mogelijkheid om met hun mobiele apparaat producten uit te kiezen en te bestellen, die zij vervolgens kunnen afhalen bij hun lokale winkel."

Na het vastleggen van de bestelling, optimaliseert Manhattan Associates Distributed Order Management tevens het orderverwerkingsproces. De oplossing biedt direct inzicht in de wereldwijde voorraden, transportkosten en arbeidscapaciteit. Omdat cross-channel verkoop een steeds groter deel uitmaakt van de bedrijfsopbrengsten, is het essentieel om de afhandelingskosten goed te managen, om zo de marges te verbeteren.

Manhattan Associates Distributed Order Management-oplossing is tevens gecertificeerd voor het IBM Retail Integration Framework. Dit framework benut open standaarden om de communicatie tussen diensten, informatiebronnen en zakelijke processen toegankelijker te maken. Hierdoor vormen de winkel en het handelsbedrijf een op elkaar afgestemde omgeving in plaats van losse eilandjes. Door deze integratie kan Manhattan Associates Distributed Order Management internetklanten of callcenter-medewerkers voorzien van een volledig overzicht van alle beschikbare voorraad. Hierdoor is een 'real-time' bestellingsbevestiging en -reservering mogelijk.

IBM WebSphere Commerce voorziet bedrijven van iedere omvang van een krachtig klantinteractie-platform voor cross-channel en online handelsverkeer. De oplossing ondersteunt alle businessmodellen van een organisatie. Daarnaast biedt het een rijke, onderscheidende klantervaring. Krachtige out-of-the-box mogelijkheden voor marketing, catalogusbeheer en merchandising helpen bedrijven om klantervaringen te verbeteren binnen alle verkoopkanalen; van online en telefonisch, tot mobiel en in de winkel. Meer informatie is beschikbaar op www.ibm.com/websphere/commerce.