Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Toys XL ziet in online verlanglijstjes de Sinterklaascadeautjes trends van dit jaar Bakugan voor jongens en Hello Kitty voor meisjes nr. 1 op de verlanglijstjes

Utrecht, 19 november 2009 - De online verlanglijstjes die op de webwinkel van Toys XL ingevuld worden, laten duidelijk zien wat dit jaar voor Sinterklaas het meest populair is bij de kinderen. "Alles van Bakugan is ongekend populair bij de jongens. Bij meisjes worden veel Hello Kitty spulletjes op de lijstjes gezet, en qua multimedia zie je dat de zwarte Wii en het spel New Super Mario Bros veel gevraagd worden", aldus Jaap Tiemens, managing director van Toys XL.

De grote stroom Sinterklaasaankopen moet zoals gebruikelijk nog op gang komen, maar toch zijn de toppers nu al aan te geven. Op de nieuwe webwinkel van speelgoedspecialist Toys XL - in Nederland eerder bekend als Toys "R" Us - kunnen kinderen online hun persoonlijke verlanglijstjes opstellen en deze via de webshop e-mailen aan ouders, opa en oma of vrienden. Dat geeft dus al veel eerder inzicht in wat de toppers van dit jaar zijn. De verlanglijstjes en online aankopen op www.toysxl.nl worden op de homepage vertaald naar een 'This is Hot' lijst. Tiemens: "Dus Sinterklazen die willen weten wat echt 'hot' is deze Sinterklaas kunnen met deze lijst niet mis schieten."

Sinterklaas wordt sowieso online erg geholpen tegenwoordig. Want hoe weet je precies of een spel dat een kind graag wil hebben ook echt wel leuk is? Op verschillende sites kan speelgoed al een ranking krijgen van consumenten door aan te geven hoeveel sterren men dat speelgoed geeft. "Wij gaan daar nog verder in. Op onze site kunnen consumenten een beoordeling schrijven. Dat geeft dus echt een goed inzicht voor kopers die twijfelen bij een aanschaf. Toys XL heeft een uitgebreid assortiment. Het kan dan heel handig zijn om via de productbeoordelingen te zien of je de juiste keuze maakt", aldus Tiemens.

Einde aan frustratie 'online iets gekocht en willen ruilen'

Een bekend fenomeen is ook dat consumenten zich online oriënteren en het speelgoed dan toch in de winkel kopen. Een vaak gehoord argument is dat het zo'n gedoe is als je online een cadeautje koopt en het kind blijkt dat al te hebben. Want ruilen is dan ingewikkeld. Tiemens van Toys XL: "Daar hebben we een heel simpele oplossing voor bedacht: 'online kopen, ruilen in de winkel'. Nooit meer gedoe dus met het opnieuw verpakken en terugsturen. Daar zijn we uniek in."

////
Over Toys XL
Toys XL is een retailketen van grootschalige speelgoed- en multimediawinkels, die in Nederland geëxploiteerd wordt door Speelhoorn B.V. De Toys XL-vestigingen waren binnen Nederland eerder bekend onder de naam Toys "R" Us. Op 7 maart 2009 is de organisatie overgegaan op de naam Toys XL en zijn alle connecties met Toys "R" Us komen te vervallen. Toys XL heeft momenteel negentien filialen, die verspreid zijn over heel Nederland. De nieuwe webwinkel is in samenwerking met Eperium gerealiseerd.


Noot voor de redactie,