Vodafone netwerk weer volledig in gebruik

19/11/2009 19:52

Vodafone Libertel NV

Storingsinformatie voor klanten Vodafone

Amsterdam, 19 november 2009 - Klanten, die als gevolg van de storing woensdagmiddag 18 november hinder ondervonden, kunnen weer probleemloos gebruik maken van alle Vodafone diensten. In meerdere delen in Nederland waren er moeilijkheden bij het opzetten en ontvangen van gesprekken op het GSM- en het UMTS-netwerk. Ook het sms- en dataverkeer ondervonden vertraging. Vodafone heeft een speciaal telefoonnummer en e-mailadres ingericht voor klanten die vragen hebben over de storing. Voor informatie kunnen klanten contact opnemen via: 0800-1258 of per e-mail: netwerk.nl@vodafone.com. Dit telefoonnummer is vandaag van 18.00 tot 22.00 uur bereikbaar en vanaf morgen dagelijks van 8.00 tot 18.00 uur. Daarnaast is onze website, www.vodafone.nl, weer volledig bereikbaar, waar de meest actuele informatie te vinden is. Helaas was deze gedurende grote delen van de dag ook niet bereikbaar vanwege overbelasting.

"De netwerkspecialisten van Vodafone hebben zonder onderbreking met partners en leveranciers samen aan een oplossing gewerkt. Op dit moment is ons netwerk weer stabiel en we blijven dit nauwlettend volgen. Met man en macht zetten wij ons in voor de bereikbaarheid van klanten. Wij vinden het heel vervelend dat onze klanten hierdoor getroffen zijn. Gelukkig zijn we weer in staat de service te kunnen bieden, die men van ons gewend is", aldus Jens Schulte-Bockum, CEO Vodafone Nederland.

De netwerkstoring begon bij één van de vier Vodafone verkeersknooppunten in Nederland. Dit verkeersknooppunt zorgt voor het verbinden van telefoongesprekken en brengt sms- en dataverbindingen tot stand. Dit heeft ook effect gehad op de andere delen van het netwerk. De exacte oorzaak van de netwerk storing wordt nog onderzocht door technische specialisten van Vodafone.