Sanoma Uitgevers en Achmea laten heel Nederland meekijken naar TEDxAms

19/11/2009 15:40

Achmea Holding

Zeist, 18 november 2009 - Sanoma Uitgevers, moedermaatschappij van onder andere websites zoals Startpagina.nl, Autotrader.nl en NU.nl, en verzekeraar Achmea hebben elkaar gevonden als het gaat om de weergave en verslaglegging van het evenement TEDx aanstaande vrijdag 20 november in het Koninklijk Instituut voor de Tropen in Amsterdam.

Sanoma Uitgevers en Achmea zorgen er samen met videoproducent Feller Media - preferred supplier van TEDx voor de productie van de conferentie-livestream - voor dat de conferentie gedurende de hele dag voor iedereen in Nederland te volgen zal zijn. Op de homepage van NU.nl komt achter de doorklik naar NUbijlage een speciaal TEDx katern. Hier kan de hele dag live meegekeken worden naar het congres via een zogenaamde livestream, maar ook komen er reportages en interviews met de sprekers en bezoekers van het congres. Sanoma Uitgevers en Achmea verzorgen samen met Feller Media deze verslaggeving: gedurende de conferentiedag zullen voortdurend videonieuws, -updates en -achtergronden van TEDx worden gebracht. Aldith Hunkar, voormalig NOS Journaal-presentatrice, verzorgt hiervoor namens de verzekeraar de interviews. De reportages zullen na vrijdag ook te zien zijn op www.waarzijnwemeebezig.tv

De samenwerking kwam tot stand doordat de partners Sanoma en Achmea elkaar opnieuw tegenkwamen in de voorbereidingen voor TEDx, een evenement dat door beide partijen sterk omarmd wordt. Beiden kozen voor sponsoring van TEDx. Achmea werkt al samen met Sanoma Uitgevers voor het katern Werk?é op NU.nl.

Joris van Heukelom, algemeen directeur van ilse media: "TEDx staat voor inspiratie, innovatie en vooruitgang. De organisatie is er in geslaagd mensen en middelen in dit speelveld te bundelen. Dat we als Sanoma hier actief aan kunnen bijdragen is prachtig. Want media is als geen ander een bron van inspiratie."

Sponsoring van TEDx sluit goed aan bij de Achmea-campagne waarzijnwemeebezig.nl. Paul van der Heijden Adviseur Multimedia bij Achmea: "Sprekers op TEDx zijn bij uitstek vrije denkers die maatschappelijk relevante thema's vanuit bijzondere invalshoeken belichten. Dat vinden we spannend, dat past ook bij ons. Ook Achmea is steeds bezig om te kijken waar en hoe we de samenleving prettiger kunnen maken. Dat is dezelfde drive zoals je die ziet bij de TEDx-sprekers. Het partnership dat we al hadden met Sanoma Uitgevers krijgt door TEDx een logisch vervolg en past wederom naadloos in onze filosofie van het nieuwe adverteren." Achmea werkte binnen haar Waarzijnwemeebezig-campagne ook al samen met Feller Media. Feller Media verzorgt de webdocu's die in de campagne worden gebruikt.





http://www.waarzijnwemeebezig.nl