Ingezonden persbericht


Persbericht

Unieke samenwerking Griep-Callcenter

Noord-Holland Noord

Bij een wereldwijde uitbraak van een nieuw griepvirus is een grieppandemie één van de grootste risico's voor de samenleving. De effecten van een pandemie zijn niet alleen van medische- maar ook van maatschappelijke aard. Bij een dergelijke uitbraak behoort de huisartsenzorg tot één van de meest vitale sectoren en heeft deze een extra verantwoordelijkheid voor de continuïteit van de acute zorgverlening bij een eventuele uitbraak van een grieppandemie.

In dit kader hebben de gezamenlijke huisartsenposten Noord-Holland Noord aan Randstad Zorg en Tele'Train gevraagd een voorstel te doen voor het inrichten van een zogenaamd Griep-Callcenter. Beide organisaties werd gevraagd om de processen en middelen omtrent het opzetten van het Griep-Callcenter te faciliteren evenals het werven en selecteren van Triagisten en (telefoon) artsen voor het callcenter.

Het voorstel voor de gezamenlijke huisartsenorganisaties Noord-Holland Noord, en in het bijzonder het Griep-Callcenter NHN welke tot stand gekomen door een samenwerking tussen Tele'Train & Randstad Zorg dient de geschetste problematiek hierboven het hoofd te bieden. Het vraagstuk was complex maar tegelijkertijd uitdagend. Bereikbaarheid, kwaliteit en ontzorgen waren de sleutelwoorden in het voorstel. Randstad Zorg en Tele'Train waren zich bewust van het feit dat een dergelijk Griep Callcenter, politiek gevoelig lag. Bereikbaarheid, zorg en kwaliteit van de dienstverlening moesten om deze reden dan ook te allen tijde gewaarborgd zijn. De medewerkers binnen het Griep Callcenter moesten optimaal geëquipeerd zijn om een dergelijk situatie het hoofd te bieden.

Met de samenwerking tussen Randstad Zorg en Tele'Train ontzorgen zij de gezamenlijke huisartsenorganisaties Noord-Holland Noord en in het bijzonder het Griep-Callcenter NHN volledig. De gehele organisatie werd opgezet en voorzien van alle benodigde (staf)functionarissen, processen en infrastructuur. Een uitdagende opdracht waarbij Randstad Zorg en Tele'Train laten zien dat zij uitstekend in staat zijn de klantvraag in te vullen.

De uitdaging om in korte tijd de bereikbaarheid substantieel te verbeteren en op latere fases de totale structuur te bewaken en uiteindelijk af te bouwen om als laatst het contactcentrum af te schalen en resterende zaken over te dragen aan de huisartsenposten heeft Tele'Train er toe doen kiezen om het concept Managed Insourcing aan te bieden. Tele'Train Managed Insourcing onder leiding van Dhr. Albert Bosma bood een oplossing voor de korte termijn doelstelling, maar tevens voor dé doelstelling een fundament neer te zetten van een professionele organisatie waarbij alle pijlers van het uitvoeren van kwalitatief hoogwaardige telefonische dienstverlening geborgd werden.

Over Randstad Zorg
Randstad Zorg is een specialisatie binnen Randstad Uitzendbureau die zich alleen richt op het leveren van (flexibel) personeel aan de totale zorg- en welzijnssector. Vanuit het regiokantoor in Diemen ondersteunt zij de intercedenten, die verspreid door het land op vestigingen aan het werk zijn, met informatie omtrent CAO's, tarieven, werving, marketing & communicatie. Meer informatie: http://www.randstad.nl

Over Tele'Train
Tele'Train onderscheidt zich door een integrale aanpak, waarbij de mens centraal staat vanuit de visie; 'Het verschil zit in de mens'. De rendementsverbetering van uw klantcontact zit veelal in uw eigen mensen! Vanuit haar missie: 'rendementsverbetering door optimale klantinteractie' staat Tele'Train voor praktisch en resultaatgericht maatwerk bij haar klanten. Wilt u weten wat Tele'Train voor uw contactcenter kan betekenen? Neemt u dan vrijblijvend contact met ons op via info@teletrain.nl. Meer informatie: http://www.teletrain.nl

----------