Ingezonden persbericht



- PERSBERICHT -

Marie Claire Prix de la Mode prijst vrouwelijk talent

Hoofddorp, 20 november 2009 - Hedy d'Ancona, wethouder kunst & cultuur Caroline Gehrels en de Italiaanse ambassadeur Franco Giordano reikten gisteravond de Marie Claire Prix de la Mode uit in het Rijksmuseum. De prestigieuze prijzen gingen vooral naar (inter)nationale modevrouwen.

Tijdens een exclusief diner in het decor van de oude meesters ontmoetten sterren en beleidsmakers uit mode, politiek, kunst en cultuur elkaar voor een ode aan de mode als cultuurfenomeen.

Dit jaar domineert een internationale all-female line-up. De rol van de vrouw in de mode neemt spectaculair toe. Dat blijkt overduidelijk uit de uitreiking van de derde Prix de la Mode van Marie Claire. Hoofdzakelijk nationale en internationale modevrouwen zullen de felbegeerde award 2009 in ontvangst nemen en door Marie Claire in het zonnetje worden gezet.

Winnaars Marie Claire Prix de la Mode 2009

De Marie Claire Prix de la Mode 2009 gaan naar:

Best International Designer: Consuelo Castiglioni (Marni)

Best Fashion House: Missoni (Angela Missoni)
Best Model: Cato van Ee

Best Style Icon: Sophie Dahl

Best National Designer: END

Best Fashion Ambassador: Piet Paris

Best Accessory Line: Hermès

Sophie Dahl: "I am thrilled to be receiving this award from Marie Claire. From now on in, I shall have to take the utmost care in getting dressed!"

Consuelo Castiglioni: "I feel very honoured to receive this award from Marie Claire Prix de la Mode. I particularly appreciate receiving it from Marie Claire, a very eclectic and avantgarde magazine, that has such a strong influence on fashion."

END: "We vinden het een waanzinnige eer om van zo'n toonaangevend en internationaal bekend magazine een prijs te ontvangen die erkenning geeft voor wat we doen."

Over Marie Claire

Marie Claire is de Nederlandse dochter van de Franse Marie Claire die inmiddels 70 jaar bestaat. Internationaal wordt Marie Claire gezien als een autoriteit, niet alleen op maatschappelijk gebied maar ook op het gebied van mode en beauty. In maart 1990 is de Nederlandse Marie Claire gelanceerd. Een blad dat inmiddels, dankzij haar unieke formule, een eigen plek heeft verworven in de tijdschriften markt.

Over Sanoma Uitgevers
Sanoma Uitgevers B.V. is met bijna 80 publiekstijdschriften (inclusief bijbehorende extensies en evenementen) en circa 180 websites de grootste multimediale uitgever in Nederland. In 2008 haalden Sanoma Uitgevers en haar dochters en deelnemingen - Sanoma Magazines Netherlands - een omzet van 515,7 miljoen euro. In Hoofddorp werken circa 1000 medewerkers op redacties en ondersteunende afdelingen. Bij de dochterondernemingen Sanoma Men's Magazines, Jonge Gezinnen, Mood for Magazines en ilse media werken nog eens ruim 750 medewerkers. Sanoma Uitgevers mag zich sinds juni 2009 één van de vijf beste werkgevers van Nederland noemen volgens het jaarlijkse onderzoek van Effectory en VKbanen. Meer informatie over Sanoma Uitgevers: www.sanoma-uitgevers.nl.

Sanoma Uitgevers maakt deel uit van Sanoma Magazines. De tijdschriften en digitale media van Sanoma Magazines informeren, inspireren en verbinden miljoenen mensen in verschillende levensfasen in 13 Europese landen. Sanoma Magazines is een Divisie van de Sanoma Group, een sterke Europese mediagroep actief in verschillende mediasectoren in twintig landen.

Fotografie: Helene Wiesenhaan

Bovenste foto vlnr: Sophie Dahl, Consuelo Castiglioni, Sandera Krol, Angela Missoni

Middelste foto vlnr voor: Eva, Cato van Ee, Consuelo Castiglioni, Piet Paris, Delia Achter Angela Missoni, Sophie Dahl, Luc Hennard (Hermes)

Onderste foto: Cato van Ee

Later vandaag op www.styletoday.nl een reportage van de avond.

Voor meer informatie en hoge resolutie beeld kunt u contact opnemen met (