Ingezonden persbericht


Zoetermeer, 20 november 2009
Persbericht

Nederlanders vinden transport onmisbaar
TLN start imagocampagne transportsector

Driekwart van de Nederlanders vindt dat het wegtransport een onmisbare functie vervult. Dat blijkt uit onderzoek dat Transport en Logistiek Nederland heeft uitgevoerd naar het imago van de sector. Toch vindt de branchevereniging dat het imago beter kan. Daarom start TLN morgen met een driejarige imagocampagne. De centrale boodschap in de campagne is 'zonder transport geen...', waarbij op de puntjes verschillende thema's worden ingevuld. Zonder transport geen voeding bijvoorbeeld, geen verse vitamines, geen concert, of geen kennis.

Alexander Sakkers voorzitter TLN:
Leven zonder het wegtransport is niet alleen onaangenaam, maar bijna onmogelijk. Stel dat er geen voedsel, medische apparatuur, kleding of huishoudelijke apparatuur beschikbaar zou zijn. Hoe moet het dan verder? We maken samen gebruik van de weg. Laten we er samen voor zorgen dat er meer begrip komt in het verkeer.

Vrachtauto's zijn het belangrijkste visitekaartje van de campagne. Er rijden 150 trucks rond met speciale bestickering. Het kostte TLN weinig moeite om de vrachtauto's bij elkaar te krijgen. Vele leden boden zich aan om te fungeren als ambassadeur van de sector.

Zonder transport geen pakjesavond
Gisteren bracht de Sint een werkbezoek aan de sector om zich te laten informeren over de enorme logistieke operatie rondom het heerlijk avondje. Ook de goedheiligman was er na afloop van overtuigd dat er zonder transport geen pakjesavond is. Vanaf volgende week verschijnen advertenties met zonder transport geen pakjesavond, waarbij voor 1000 euro aan cadeautjes kan worden gewonnen. Meer informatie is te vinden op de site: www.zondertransportstaatallesstil.nl, die op 23 november actief is.



Ingezonden persbericht