Genworth honoreert eisen Verbond van Verzekeraars

21/11/2009 08:54

Verbond Van Verzekeraars

Genworth heeft de relatie met de Ombudsman Financiële Dienstverlening (Kifid) hersteld en opnieuw een vertegenwoordiger in Nederland aangesteld. Daarmee honoreert de Britse verzekeraar twee belangrijke eisen die het Verbond van Verzekeraars verbindt aan het lidmaatschap van de branchevereniging. Ook heeft Genworth het zelfonderzoek naar de naleving van de Gedragscode Verzekeraars over 2008 tijdig ter beschikking van het Verbond gesteld.

Bestuur en directie van het Verbond stelden Genworth eind augustus in gebreke, nadat de ombudsman had laten weten dat hij bemiddelingspogingen in klachtendossiers van Genworth staakte. Goede samenwerking met het klachteninstituut is één van de centrale voorwaarden van het lidmaatschap van het Verbond, evenals het self assessment op naleving van de gedragscode, goede claimafhandeling en het hebben van een vertegenwoordiger in Nederland.

Genworth heeft het Verbond gemeld dat de problemen met Kifid toe te schrijven waren aan een reorganisatie, waarbij de klachten- en claimafhandeling voortaan werd verzorgd vanuit de vestiging in Shannon, Ierland. Nederlandse adres- en telefoongegevens bleven daarbij overigens ongewijzigd. Deze invoeringsproblemen zijn inmiddels verholpen, aldus Genworth. De Ombudsman Financiële Dienstverlening heeft tegenover het Verbond bevestigd dat de communicatie met het bedrijf bevredigend verloopt. Alle voorliggende dossiers zijn inmiddels opgelost.

Het Verbond van Verzekeraars constateert met instemming dat Genworth het 'commitment' heeft afgegeven om de dienstverlening aan zijn cliënten op een adequaat niveau voort te zetten. De operationele problemen die samenhingen met de reorganisatie van Genworth, hebben enige tijd bij klanten voor ongerustheid en onduidelijkheid gezorgd. Aan die situatie is nu een eind gekomen.





http://www.verzekeraars.nl