De Haagse Hogeschool

Rob Brons nieuwe collegevoorzitter De Haagse Hogeschool

De Haagse Hogeschool krijgt per 1 maart 2010 een nieuwe collegevoorzitter in de persoon van Rob Brons. Hij volgt Pim Breebaart op die na een periode van ruim 12 jaar afscheid neemt.

Mr. R.K. Brons begon zijn loopbaan bij de Gemeentepolitie in Den Haag, waar hij diverse functies bekleedde en betrokken was bij de totstandkoming van de regiopolitie Haaglanden. Hij vervolgde zijn loopbaan bij Brandweer Den Haag. Momenteel is hij regionaal commandant brandweer van de Veiligheidsregio Haaglanden en landelijk commandant van een internationale reddingseenheid, USAR.NL. Vanuit zijn functie bij de brandweer is hij nationaal en internationaal actief. Rob Brons is tevens vicevoorzitter van de Raad van Toezicht van het psychiatrisch ziekenhuis Rivierduinen en van het bestuur van het Rode Kruis Den Haag.

De Haagse Hogeschool acht Rob Brons de juiste persoon om de komende jaren leiding te geven aan het realiseren van haar ambitie een complete kennisinstelling te zijn, internationaal georiënteerd en gedifferentieerd inspelend op de heterogene instroom van studenten. De hogeschool verwacht met zijn benoeming de positie van de hogeschool te consolideren en verder uit te bouwen.

Rob Brons heeft blijk gegeven een bevlogen bestuurder te zijn met veel ervaring in het management van complexe organisaties. Daarbij heeft hij getoond constructief en inspirerend om te kunnen gaan met mensen. Zijn maatschappelijke betrokkenheid bij de stad Den Haag en de regio Haaglanden stellen hem in staat De Haagse Hogeschool in de regio te profileren.

De afgelopen 14 jaar is De Haagse Hogeschool uitgegroeid tot een hbo-instelling met ruim 20.000 studenten en bijna 1800 medewerkers. De instroom van nieuwe studenten groeide dit jaar met 13%. De hogeschool telt momenteel 44 bachelor- en 13 masteropleidingen. Een toenemend aantal studenten volgt Engelstalig onderwijs, 10% van het totaal, afkomstig uit meer dan 100 landen. Aan de hogeschool zijn zestien lectoraten verbonden, die zich richten op verbinding van het onderwijs met praktijkgericht onderzoek.