De Haagse Hogeschool
Rob Brons nieuwe collegevoorzitter De Haagse Hogeschool
De Haagse Hogeschool krijgt per 1 maart 2010 een nieuwe
collegevoorzitter in de persoon van Rob Brons. Hij volgt Pim Breebaart
op die na een periode van ruim 12 jaar afscheid neemt.
Mr. R.K. Brons begon zijn loopbaan bij de Gemeentepolitie in Den Haag,
waar hij diverse functies bekleedde en betrokken was bij de
totstandkoming van de regiopolitie Haaglanden. Hij vervolgde zijn
loopbaan bij Brandweer Den Haag. Momenteel is hij regionaal commandant
brandweer van de Veiligheidsregio Haaglanden en landelijk commandant
van een internationale reddingseenheid, USAR.NL. Vanuit zijn functie
bij de brandweer is hij nationaal en internationaal actief. Rob Brons
is tevens vicevoorzitter van de Raad van Toezicht van het
psychiatrisch ziekenhuis Rivierduinen en van het bestuur van het Rode
Kruis Den Haag.
De Haagse Hogeschool acht Rob Brons de juiste persoon om de komende
jaren leiding te geven aan het realiseren van haar ambitie een
complete kennisinstelling te zijn, internationaal georiënteerd en
gedifferentieerd inspelend op de heterogene instroom van studenten. De
hogeschool verwacht met zijn benoeming de positie van de hogeschool te
consolideren en verder uit te bouwen.
Rob Brons heeft blijk gegeven een bevlogen bestuurder te zijn met veel
ervaring in het management van complexe organisaties. Daarbij heeft
hij getoond constructief en inspirerend om te kunnen gaan met mensen.
Zijn maatschappelijke betrokkenheid bij de stad Den Haag en de regio
Haaglanden stellen hem in staat De Haagse Hogeschool in de regio te
profileren.
De afgelopen 14 jaar is De Haagse Hogeschool uitgegroeid tot een
hbo-instelling met ruim 20.000 studenten en bijna 1800 medewerkers. De
instroom van nieuwe studenten groeide dit jaar met 13%. De hogeschool
telt momenteel 44 bachelor- en 13 masteropleidingen. Een toenemend
aantal studenten volgt Engelstalig onderwijs, 10% van het totaal,
afkomstig uit meer dan 100 landen. Aan de hogeschool zijn zestien
lectoraten verbonden, die zich richten op verbinding van het onderwijs
met praktijkgericht onderzoek.