HDVA aangesloten bij geschillencommissie na last onder dwangsom
* Officiële publicatiedatum 06-11-2009
* Soort Besluiten
* Beslisdatum 06-11-2009
OPTA heeft het bedrijf HDVA een last onder dwangsom opgelegd om het
bedrijf te dwingen zich aan te sluiten bij de Geschillencommissie
Informatiedienstaanbieders. Bedrijven die een 0900-nummer gebruiken om
bereikbaar te zijn voor hun klanten, zijn wettelijk verplicht zich aan
te sluiten bij deze geschillencommissie. Via de geschillencommissie
kunnen consumenten op een laagdrempelige manier hun recht halen als
het bedrijf hun klacht niet naar tevredenheid oplost. Bijvoorbeeld
klachten over te lang in de wacht staan of wanneer de verbinding om
onduidelijke redenen wordt verbroken.
HDVA heeft binnen de begunstigingstermijn aan de last onder dwangsom
van OPTA voldaan en is inmiddels aangesloten bij de
geschillencommissie. Consumenten die naar aanleiding van een klacht
over het 0900-nummer van HDVA hun telefoonrekening hebben laten
opschorten, kunnen nu bij de geschillencommissie terecht. Zij hebben
hier in ieder geval tot en met 12 februari 2010 de tijd voor,
aangezien het betreffende 0900-nummer sinds 12 november 2009 niet meer
te bellen is.
Download publicatie (PDF Document - 29.13 KB)
Zie het origineel