Brief aan telefonieaanbieders over transparantie telefoontarieven
* Officiële publicatiedatum 05-11-2009
* Soort Correspondentie
* Beslisdatum 04-11-2009
Het ministerie van Economische Zaken en OPTA hebben onderzoeken gedaan
naar de wijze waarop telefonieaanbieders consumenten informeren over
telefoontarieven. Het blijkt dat het voor consumenten nog steeds
moeilijk is om informatie over telefoontarieven te vinden. Op 15
oktober hebben het ministerie van Economische Zaken en OPTA een
bijeenkomst georganiseerd, waarin ze de branche opriepen de
transparantie van telefoontarieven te verbeteren. In vervolg op deze
bijeenkomst sturen de twee betrokken instanties nu een brief met
daarin de kaders waarbinnen telefonieaanbieders de verbeterpunten
kunnen aanpakken.
Het ministerie van Economische Zaken en OPTA nodigen de
telefonieaanbieders op om in ieder geval de volgende punten aan te
pakken:
- alle geldende tarieven op een gemakkelijk te vinden plaats op de
website publiceren;
- een standaard overzicht van de belangrijkste tarieven beschikbaar
stellen;
- de tussenstand factuur en tegoeden aanbieden;
- een overzicht van het belgedrag van de consument beschikbaar
stellen.
Telefonieaanbieders kunnen tot 27 november 2009 reageren op de brief.
Uiteraard kunnen ze ook zelf met voorstellen komen om de
verbeterpunten aan te pakken.
Download publicatie (PDF Document - 202.63 KB)
Zie het origineel