Ingezonden persbericht


Jonge ondernemers lanceren nieuwe hotel cadeaukaart

AMSTERDAM, 23 NOVEMBER 2009 - Het beste bewijs dat ondernemerschap in Nederland ondanks de economische malaise nog springlevend is, bewijzen jonge ondernemers Jorik Schröder (24) en Tobias van Amstel (25) met de lancering van de Giveanight hotel cadeaukaart. De Giveanight hotel cadeaukaart is de enige hotel cadeaukaart die geldig is in meer dan 30.000 hotels wereldwijd, nooit verloopt, geen irritante verplichtingen heeft en zelfs te personaliseren is tot een uniek en persoonlijk cadeau. De eerste Giveanight hotel cadeaukaart is op 13 november jongstleden aangeboden aan staatssecretaris Frank Heemskerk van Economische Zaken.

De oud-studenten economie en bedrijfskunde kregen het idee drie jaar geleden, nadat de vader van Tobias hun had uitgedaagd een alternatief cadeau te vinden voor het traditionele flesje wijn, bosje bloemen, boek of DVD. Al snel was het basisidee geboren: een cadeaukaart voor hotels, zonder verplichtingen en beperkingen, zonder verloopdatum en te besteden in zoveel mogelijk hotels wereldwijd. De jonge ondernemers merkten al snel dat om echt onderscheidend te kunnen zijn, ze niet alleen een systeem moesten bedenken voor het verkopen van de cadeaukaarten, maar ook een systeem moesten hebben voor het boeken van hotelkamers. Ze besloten daarom een volwaardig hotel boekingssysteem te bouwen via een website, die te vergelijken is met de bekende internet boekingsites.

De jonge ondernemers zijn meer dan twee jaar bezig geweest met het opbouwen van hun bedrijf, en zijn daarbij alle uitdagingen, problemen en obstakels tegengekomen die ondernemers op hun pad vinden. Als klap op de vuurpijl werden ze ook nog eens geconfronteerd met de kredietcrisis, waardoor de samenwerking met de eerste investeerders werd beëindigd. Op basis van de kracht van hun concept en het enthousiasme van de ondernemers slaagden ze erin een nieuwe investeerder te vinden, die op zijn beurt gesteund werd met een bijdrage van de Technostartregeling van het Ministerie van Economische Zaken. Zo konden ze in november van 2009 hun onderneming eindelijk lanceren.

De Giveanight hotel cadeaukaart werkt als een tegoedkaart. De besteller kan de cadeaukaart een waarde geven van tussen de ¤25,= en ¤2.000,=. Dit tegoed is te gebruiken voor één of meerdere hotelovernachtingen in meer dan 30.000 hotels wereldwijd, zonder verloopdatum en irritante verplichtingen zoals verplicht dineren in het hotel. Desgewenst kan er gratis een persoonlijke boodschap bijgevoegd worden. Bij grote bestellingen kan er zelfs een eigen foto en/of logo op de cadeaukaart worden gezet. Vervolgens wordt de cadeaukaart in luxe verpakking binnen 24 uur thuis bezorgd.

De ontvanger van de Giveanight hotel cadeaukaart kan via de website www.giveanight.nl kiezen uit meer dan 30.000 hotels wereldwijd. In tegenstelling tot andere hotel cadeaukaarten verloopt de Giveanight hotel cadeaukaart nooit, zijn er geen irritante verplichtingen, is de keuze niet afhankelijk van restcapaciteit, en is de restwaarde van de cadeaukaart ook oneindig geldig. Als de ontvanger meerdere Giveanight hotel cadeaukaarten heeft ontvangen zijn deze samen te gebruiken voor een boeking. Hierdoor zijn Giveanight hotel cadeaukaarten ideaal om cadeau te vragen bij een verjaardag of andere gelegenheid.

De plannen zijn ambitieus: de jonge ondernemers verwachten binnen dertig maanden minimaal 320.000 cadeaukaarten te verkopen. Ondanks de recessie groeit de markt voor cadeaukaarten jaarlijks met 20%. En volgens het NBTC-NIPO gaan Nederlanders ondanks de economische crisis juist vaker op vakantie, en groeit het aantal korte vakanties. In 2009 ging 81% van de Nederlanders één of meer keer op vakantie. Het aantal korte vakanties steeg dit jaar met 5% naar 19,8 miljoen.

Foto's van de overhandiging van de eerste Giveanight hotel cadeaukaart aan staatssecretaris Frank Heemskerk zijn te downloaden via de website www.giveanight.nl
. Een korte impressie van de overhandiging aan staatssecretaris Frank Heemskerk is te vinden op: http://tinyurl.com/yl9suor.



Noot voor redacties
Noot voor de redactie/

Ingezonden persbericht