Ingezonden persbericht
Jonge ondernemers lanceren nieuwe hotel cadeaukaart
AMSTERDAM, 23 NOVEMBER 2009 - Het beste bewijs dat ondernemerschap in
Nederland ondanks de economische malaise nog springlevend is, bewijzen
jonge ondernemers Jorik Schröder (24) en Tobias van Amstel (25) met de
lancering van de Giveanight hotel cadeaukaart. De Giveanight hotel
cadeaukaart is de enige hotel cadeaukaart die geldig is in meer dan
30.000 hotels wereldwijd, nooit verloopt, geen irritante
verplichtingen heeft en zelfs te personaliseren is tot een uniek en
persoonlijk cadeau. De eerste Giveanight hotel cadeaukaart is op 13
november jongstleden aangeboden aan staatssecretaris Frank Heemskerk
van Economische Zaken.
De oud-studenten economie en bedrijfskunde kregen het idee drie jaar
geleden, nadat de vader van Tobias hun had uitgedaagd een alternatief
cadeau te vinden voor het traditionele flesje wijn, bosje bloemen,
boek of DVD. Al snel was het basisidee geboren: een cadeaukaart voor
hotels, zonder verplichtingen en beperkingen, zonder verloopdatum en
te besteden in zoveel mogelijk hotels wereldwijd. De jonge ondernemers
merkten al snel dat om echt onderscheidend te kunnen zijn, ze niet
alleen een systeem moesten bedenken voor het verkopen van de
cadeaukaarten, maar ook een systeem moesten hebben voor het boeken van
hotelkamers. Ze besloten daarom een volwaardig hotel boekingssysteem
te bouwen via een website, die te vergelijken is met de bekende
internet boekingsites.
De jonge ondernemers zijn meer dan twee jaar bezig geweest met het
opbouwen van hun bedrijf, en zijn daarbij alle uitdagingen, problemen
en obstakels tegengekomen die ondernemers op hun pad vinden. Als klap
op de vuurpijl werden ze ook nog eens geconfronteerd met de
kredietcrisis, waardoor de samenwerking met de eerste investeerders
werd beëindigd. Op basis van de kracht van hun concept en het
enthousiasme van de ondernemers slaagden ze erin een nieuwe
investeerder te vinden, die op zijn beurt gesteund werd met een
bijdrage van de Technostartregeling van het Ministerie van Economische
Zaken. Zo konden ze in november van 2009 hun onderneming eindelijk
lanceren.
De Giveanight hotel cadeaukaart werkt als een tegoedkaart. De
besteller kan de cadeaukaart een waarde geven van tussen de ¤25,= en
¤2.000,=. Dit tegoed is te gebruiken voor één of meerdere
hotelovernachtingen in meer dan 30.000 hotels wereldwijd, zonder
verloopdatum en irritante verplichtingen zoals verplicht dineren in
het hotel. Desgewenst kan er gratis een persoonlijke boodschap
bijgevoegd worden. Bij grote bestellingen kan er zelfs een eigen foto
en/of logo op de cadeaukaart worden gezet. Vervolgens wordt de
cadeaukaart in luxe verpakking binnen 24 uur thuis bezorgd.
De ontvanger van de Giveanight hotel cadeaukaart kan via de website www.giveanight.nl
kiezen uit meer dan 30.000 hotels wereldwijd. In tegenstelling tot
andere hotel cadeaukaarten verloopt de Giveanight hotel cadeaukaart
nooit, zijn er geen irritante verplichtingen, is de keuze niet
afhankelijk van restcapaciteit, en is de restwaarde van de cadeaukaart
ook oneindig geldig. Als de ontvanger meerdere Giveanight hotel
cadeaukaarten heeft ontvangen zijn deze samen te gebruiken voor een
boeking. Hierdoor zijn Giveanight hotel cadeaukaarten ideaal om cadeau
te vragen bij een verjaardag of andere gelegenheid.
De plannen zijn ambitieus: de jonge ondernemers verwachten binnen
dertig maanden minimaal 320.000 cadeaukaarten te verkopen. Ondanks de
recessie groeit de markt voor cadeaukaarten jaarlijks met 20%. En
volgens het NBTC-NIPO gaan Nederlanders ondanks de economische crisis
juist vaker op vakantie, en groeit het aantal korte vakanties. In 2009
ging 81% van de Nederlanders één of meer keer op vakantie. Het aantal
korte vakanties steeg dit jaar met 5% naar 19,8 miljoen.
Foto's van de overhandiging van de eerste Giveanight hotel cadeaukaart
aan staatssecretaris Frank Heemskerk zijn te downloaden via de website www.giveanight.nl
. Een korte impressie van de overhandiging aan staatssecretaris Frank
Heemskerk is te vinden op: http://tinyurl.com/yl9suor.
Noot voor redacties
Noot voor de redactie/
Ingezonden persbericht