Ingezonden persbericht



Amsterdam, 23 november 2009

Twee LOF Prijs nominaties voor Reed Business

Vandaag maakte het Nederlands Uitgevers Verbond (NUV) bekend wie er meedingen naar de LOF Prijs voor Vakinformatie 2010. De Reed Business producten Elsevier FiscaalTotaal en de combinatie Medisch Contact en Artsennet zijn dit jaar genomineerd. Zij gaan de strijd met elkaar én met de andere genomineerden aan.

Reed Business producten die de LOF Prijs eerder gewonnen hebben zijn: Distrifood (2003), bizz (2004), Travelecademy (2005), Technische Revue/TR-online.nl (2006), Auto&MotorTECHNIEK (2007) en Boerderij (2008).

Marianne van Leeuwen, CEO van Reed Business Nederland: 'We zijn erg blij met deze nominaties. Een mooie erkenning voor het feit dat we met veel passie werken aan onze sterke en innovatieve merken'.

LOF Prijs
De LOF Prijs voor Vakinformatie is dé kwaliteitsprijs voor vakinformatie en wordt jaarlijks toegekend aan een uitgave op het terrein van vak- en wetenschappelijke informatie. Aan de LOF Prijs voor Vakinformatie is een geldbedrag verbonden van ¤ 10.000. De LOF Prijs voor Vaakinformatie is een initiatief van de Stichting Lucas-Ooms Fonds en de Groep Uitgevers voor Vak en Wetenschap van het Nederlands Uitgeversverbond.

De zeven genomineerden voor de LOF Prijs 2010 zijn: Boekblad/Media Business Press
Elsevier FiscaalTotaal/Reed Business bv
IEX Profs/Iex Media
Medisch Contact/Artsennet/Reed Business bv
Opmaat/Sdu Uitgevers
SecondSight/Secsi Media
Skipr/Bohn Stafleu van Loghum/Springer

Elsevier FiscaalTotaal
Uitgever Wouter Janssen: 'FiscaalTotaal is afgestemd op de dagelijkse fiscale advies- en aangiftepraktijk van de MKB adviseur. Het informatieaanbod is een afgewogen combinatie van actualiteiten, naslag en tools, die de werkprocessen van de doelgroep gemakkelijker en sneller laat verlopen. Halverwege 2009 is FiscaalTotaal vernieuwd. Hierbij is ingezet op een overzichtelijker website met state-of-the-art zoektechnologie, die de gebruiker ondersteunt om betere zoekvragen te formuleren en vervolgens naar een antwoord of antwoordrichting te komen. De nominatie voor de LOF prijs is een enorme stimulans om door te ontwikkelen!'

Medisch Contact en Artsennet
"Drie keer is scheepsrecht", denkt senior publisher Elsevier Gezondheidszorg Paul Emons. Medisch Contact is al twee keer eerder genomineerd voor de LOF Prijs. "Vorig jaar is het blad helemaal gerestyled. Begin dit jaar hebben we de website gerestyled en gerelaunched. We investeren al een paar jaar in innovaties en groei: we hebben MedischContact.tv en Artsennetbanen gelanceerd en in april hebben we het hele Artsennet platform, bestaande uit 23 websites, verrijkt met nieuwe functionaliteiten, content en toepassingen. De nieuwsbrief van Medisch Contact groeit snel door. Medisch Contact en Artsennet zijn ijzersterke multimediale brands, die op nummer één staan in de medische markt. We hopen dan ook dat we dit jaar de prijs dan eindelijk kunnen gaan binnenhalen."

De bekendmaking van de winnaar van de Lof prijs 2010 vindt plaats op dinsdag 26 januari 2010 in de Hermitage in Amsterdam.


Noot voor redacties
Noot voor de redactie (

Ingezonden persbericht