Supermarktketen wil consument beter bedienen en voedselverspilling tegengaan
Wageningen, 23 november 2009 -
Klantenbinding
Culios plaatst wekelijks op zijn website een selectie van versaanbiedingen van supermarkten in Nederland. Ook biedt DekaMarkt zijn nieuwste recepten en bijbehorende ingrediënten binnen de community van Culios aan. De supermarkt is met dit initiatief een van de eerste ketens die via internet en bestaande communities gemakkelijk met (potentiële) klanten in contact komt.
Voedselverspilling
Ook onderschrijft DekaMarkt het streven van Culios om de strijd met voedselverspilling aan te gaan. Dit valt samen met de lancering van een campagne van het
Aldo Breed, marketing manager bij DekaMarkt: "Culios werkt mee aan het terugdringen van de voedselverspilling en dat is voor ons ook een belangrijke overweging geweest om met Culios samen te gaan werken. Wij vinden dit namelijk ook een belangrijk onderwerp en doen er in onze bedrijfsvoering veel aan om deze vorm van verspilling aan te pakken. Met Culios hebben we een goede manier gevonden om ook de consument te helpen bij het koken op maat en zodoende een positieve bijdrage te leveren aan het terugdringen van verspilling.'
Henri Luitjes, mede-oprichter van Culios: "Culios is blij dat DekaMarkt de stap richting web 2.0 zet via Culios. Wij zien dit als een goed begin en als een zeer positieve ontwikkeling voor onze gebruikers. Onze gebruikers kunnen gemakkelijk onderling contacten leggen en nu ook hun wensen kenbaar maken aan hun eigen winkel. Ook zijn we verheugd dat bedrijven niet alleen komen halen maar juist komen brengen, zoals in dit geval de nieuwste gerechten voor bijvoorbeeld de kerst. Het is gemakkelijk deze gerechten op maat op je boodschappenlijst te zetten en we zorgen samen voor minder stress in de keuken tijdens de kerstdagen."
------
Over Culios
Culios helpt consumenten bij het kiezen, kopen en koken van eten. Tijdens die dagelijkse beslismomenten van de consument kunnen bedrijven op een interactieve manier hun producten onder de aandacht brengen. De gedragingen van de community verschaft Culios consumenteninformatie die bruikbaar zijn voor producenten van levensmiddelen. Voor meer informatie zie
Ingezonden persbericht