Supermarktketen wil consument beter bedienen en voedselverspilling tegengaan

Wageningen, 23 november 2009 - Culios, een online netwerk dat hulp biedt bij het kiezen, kopen en koken van eten, gaat een samenwerking aan met DekaMarkt. Daardoor kan de supermarktketen zijn klanten beter bedienen in het streven naar verantwoord en gevarieerd eten en bindt eveneens de strijd aan met voedselverspilling. Ook kan DekaMarkt via Culios, naast vaste klanten en bezoekers, nieuwe klanten benaderen die op zoek zijn naar inspiratie, gemak en informatie. DekaMarkt heeft ruim 80 winkels in Noord- en Midden-Nederland.

Klantenbinding
Culios plaatst wekelijks op zijn website een selectie van versaanbiedingen van supermarkten in Nederland. Ook biedt DekaMarkt zijn nieuwste recepten en bijbehorende ingrediënten binnen de community van Culios aan. De supermarkt is met dit initiatief een van de eerste ketens die via internet en bestaande communities gemakkelijk met (potentiële) klanten in contact komt.

Voedselverspilling
Ook onderschrijft DekaMarkt het streven van Culios om de strijd met voedselverspilling aan te gaan. Dit valt samen met de lancering van een campagne van het Voedingscentrum tegen voedselverspilling.

Aldo Breed, marketing manager bij DekaMarkt: "Culios werkt mee aan het terugdringen van de voedselverspilling en dat is voor ons ook een belangrijke overweging geweest om met Culios samen te gaan werken. Wij vinden dit namelijk ook een belangrijk onderwerp en doen er in onze bedrijfsvoering veel aan om deze vorm van verspilling aan te pakken. Met Culios hebben we een goede manier gevonden om ook de consument te helpen bij het koken op maat en zodoende een positieve bijdrage te leveren aan het terugdringen van verspilling.'

Henri Luitjes, mede-oprichter van Culios: "Culios is blij dat DekaMarkt de stap richting web 2.0 zet via Culios. Wij zien dit als een goed begin en als een zeer positieve ontwikkeling voor onze gebruikers. Onze gebruikers kunnen gemakkelijk onderling contacten leggen en nu ook hun wensen kenbaar maken aan hun eigen winkel. Ook zijn we verheugd dat bedrijven niet alleen komen halen maar juist komen brengen, zoals in dit geval de nieuwste gerechten voor bijvoorbeeld de kerst. Het is gemakkelijk deze gerechten op maat op je boodschappenlijst te zetten en we zorgen samen voor minder stress in de keuken tijdens de kerstdagen."


------

Over Culios
Culios helpt consumenten bij het kiezen, kopen en koken van eten. Tijdens die dagelijkse beslismomenten van de consument kunnen bedrijven op een interactieve manier hun producten onder de aandacht brengen. De gedragingen van de community verschaft Culios consumenteninformatie die bruikbaar zijn voor producenten van levensmiddelen. Voor meer informatie zie website Culios.




Ingezonden persbericht