Ingezonden persbericht



Mountain Design koppelt De Telefoongids en Gouden Gids aan elkaar

Achtergrond
De Gouden Gids en De Telefoongids zijn samen gegaan tot één catalogus. Om deze fusie visueel weer te geven heeft De Telefoongids BV aan Mountain Design gevraagd om, door middel van een nieuw logo, de twee bedrijven aan elkaar te verbinden zonder daarbij bestaande identiteit te verliezen.

Creatieve rationale
Het concept is gebaseerd op het samengaan van de twee merken. Door middel van een groot ampersand die de combinatie van De Telefoongids en Gouden Gids in één catalogus symboliseert. Daarbij is de nieuwe gids opgebouwd in nieuwe thematische delen. De iconen in het thematisch deel en de illustraties van de producten van De Telefoongids worden in het en-teken als verschillende pictogrammen gebruikt. Als laatste is het kleurgebruik gebaseerd op de zonsopgang, wat staat voor een nieuw begin voor deze twee merken.

Credentials
Opdrachtgever: De Telefoongids BV
Merk: De Telefoongids en Gouden Gids
Bureau: Mountain Design
Account: Elmire van Tongeren
Creatie: Errol Konat



Over Mountain Design
Mountain Design is an (inter) national agency that has been helping clients communicate through design with their target groups. Our team is made up of extremely dedicated and experienced people with a passion for great design. Originally focused on distinctive packaging and corporate branding, we now cover all aspects of strategic positioning and brand creation. Together with our clients, we combine solid strategy with outstanding creativity and operational excellence to craft inspirational brands.




Ingezonden persbericht