Persbericht

British Airways kiest SOA-oplossingen van Progress Software om dienstverlening uit te breiden

~ Progress optimaliseert passagier- en vliegveldsystemen bij grootste internationale vliegmaatschappij van Groot-Brittannië ~

Rotterdam, 24 november 2009 - Progress Software Corporation (NASDAQ: PRGS), is door British Airways gekozen om de IT-systemen te verbeteren. De vliegmaatschappij zet SOA-oplossingen van Progress Software in voor de integratie van zeshonderd verschillende elektronische systemen en processen die nodig zijn om passagiers naar hun bestemming te vliegen. De transformatie zal naar verwachting eind 2014 worden afgerond.

"British Airways beschikt over tweehonderdvijftig essentiële applicaties en heeft 25.000 gebruikers verspreid over driehonderd locaties wereldwijd", zegt Gordon Penfold, CTO bij British Airways. "Ons doel is om de reiservaring van onze passagiers te optimaliseren. De flexibiliteit van Progress' SOA-portfolio stelt ons in staat om de mogelijkheden van het e-commerce platform uit te breiden naar alle vliegvelden. Zo bieden we onze klanten meer en gebruiksvriendelijkere mogelijkheden voor self-service."

Het doel van British Airways is om de 'business agility' te vergroten zodat het eenvoudiger is om systemen uit te rollen en kosten en tijd te besparen. "De omgeving van het vliegveld is complex en de systemen zijn cruciaal voor een goede gang van zaken", voegt Penfold toe. "Het is een grote uitdaging om te veranderen naar een optimaal geautomatiseerde omgeving. SOA bleek al snel de juiste manier om een volledig wendbare omgeving te creëren."

British Airways zal onder andere gebruikmaken van de applicaties Progress® Sonic® ESB, Progress® Actional® SOA Management en Progress® DataXtend® Semantic Integrator. "Door samen te werken met Progress Software breidt British Airways de IT-infrastructuur uit", zegt Rick Reidy, president en CEO bij Progress Software. "De luchtvaartbranche heeft het zwaar en deze investeringen bieden British Airways een grote voorsprong in de markt, terwijl de concurrentie achterblijft."

Een flexibelere, geïntegreerde IT-infrastructuur biedt British Airways de mogelijkheid om hun website met klantinformatie (www.ba.com) uit te breiden met bijvoorbeeld volledige online passagiersmanifesten. "Moderne luchtvaart benut de mogelijkheden van intelligentere technologie en de klanten van British Airways profiteren hier als eerste van", voegt Reidy toe.