Gemeente Berkelland


Commissie Bestuurlijk Domein en Dienstverlening vergadert op 24 november 2009 Voorzitter: M.T.J.M. Bouwmeesters
De commissie Bestuurlijk Domein en Dienstverlening komt op dinsdag 24 november 2009 om
18.00 uur bijeen voor een openbare vergadering. De vergadering vindt plaats in de raadzaal van het gemeentehuis in Borculo, Marktstraat 1. U bent van harte welkom op de publieke tribune.

Voor belangstellenden zijn de stukken te downloaden van de website www.gemeenteberkelland.nl Ook kunnen deze worden ingezien op werkdagen van 8.30 uur tot 16.30 uur en op woensdag tot 19.00 uur in de Gemeentewinkel aan de Marktstraat 1 te Borculo en bij de Servicepunten in Eibergen, Ruurlo en Neede van 8.30 tot 12.30.

De agenda ziet er als volgt uit:

1. Opening

2. Spreekgelegenheid voor het publiek over agendapunt 4 *)
3. Vaststellen agenda

4. Jongerenoverlast

Schorsing vergadering van 19.00 tot 19.30 uur


5. Spreekgelegenheid voor het publiek *)
5. Vaststellen notulen van 13 oktober 2009

6. Toezeggingenlijst

7. Voorbereiding en rapportage vanuit de gemeenschappelijke regelingen
8. Mededelingen van het college in het kader van de actieve informatieplicht

Voorstel hamerstukken


9. Benoeming nieuw lid rekenkamercommissie Berkelland, Bronckhorst, Lochem en Montferland
10. Herbenoeming leden rekenkamercommissie Berkelland, Bronckhorst, Lochem en Montferland
11. Samenwerkingsovereenkomst- en Verordening gemeentelijke rekenkamercommissie Berkelland, Bronckhorst, Lochem en Montferland
12. Egalisatie reserve wegen en bruggen

13. Afwikkeling Ruimte voor Ruimte-regeling

14. Vergaderrooster 2010 - deel II gemeenteraad
15. Benoemen griffiemedewerkster

Voorstel bespreekstukken


16. Kadernota regionalisering brandweer

17. Najaarsnota 2009

18. Verordening op de heffing en invordering van onroerende zaakbelastingen 2010
19. Verordening afvalstoffenheffing 2010

20. Verordening rioolheffing 2010

21. Legesverordening 2010

22. Wijziging brandweerrechten 2010, eenmalige rioolaansluitrecht 2010 en lijbezorgingsrechten 2010
23. Invoering forensenbelasting

24. Ontwikkeling Regionaal Bedrijventerrein De Laarberg


25. Rondvraag

26. Sluiting


*) Wilt u van het spreekrecht gebruik maken? Dan kunt u dit tot op de dag van de vergadering uiterlijk tot 16.00 uur melden aan de griffier (telefoonnummer 0545-250 800 of 06 - 13 260 230). Als inspreker vermeldt u daarbij uw naam, adres en telefoonnummer en het onderwerp of onderwerpen waarover u het woord wilt voeren.


---- --