Joost Plugge verantwoordelijk voor managed insourcing VANAD


VANAD zet nadrukkelijk in op dienstverlening op locatie

CAPELLE AAN DEN IJSSEL, 20091124 -- Joost Plugge is met ingang van deze maand verantwoordelijk voor alle managed insourcing projecten van VANAD. De 28-jarige Plugge gaat in die rol de projecten die VANAD bij haar opdrachtgevers op locatie uitvoert begeleiden en optimaliseren. Voor zowel Plugge als VANAD betekent dat een geweldige nieuwe uitdaging. "Managed insourcing vergt een andere benadering dan traditionele contact center outsourcing. Ik zie het als een enorme kans om dit als onderdeel van onze sourcingmix aan te sturen en uit te bouwen", zegt Plugge.

Bij managed insourcing schakelt een opdrachtgever een professionele contact center specialist in voor het uitvoeren van het klantcontact, maar laat het de contact center agents inclusief hun begeleiding vanaf haar eigen kantoor werken. Synergie tussen het eigen contact center en de ingehuurde specialisten is vaak de drijfveer voor deze vorm van sourcing, hoewel het voor veel opdrachtgevers ook een prettige bijkomstigheid is dat de informatiesystemen niet gekoppeld hoeven te worden met een externe locatie. In 2009 startte VANAD met een aantal managed insourcing projecten, waarbij onder meer de opdracht bij een grote financieel dienstverlener een aansprekend succes werd.

Toegevoegde waarde bewijzen
Plugge is nu benoemd als Customer Contact Manager (CCM) voor alle managed insourcing projecten. Daarmee is hij verantwoordelijk voor de begeleiding van het project, het directe contact met de opdrachtgevers en het optimaliseren van de samenwerking. Plugge is al ruim een jaar betrokken bij de managed insourcing projecten en merkt dat deze sourcingvorm een andere benadering vergt dan de traditionele contact center outsourcing. "Je zit veel dichter op de opdrachtgever en krijgt daarmee de kans om nadrukkelijk mee te denken hoe de klantcontact processen verbeterd kunnen worden. Dat past bij VANAD, want met de kennis die wij in huis hebben zijn wij meer dan alleen een uitvoerende partij. Managed insourcing trajecten zijn een enorme kans om onze toegevoegde waarde te bewijzen", vindt Plugge.

Sourcingmix
Het werken op locatie bij de opdrachtgever past uitstekend in de dienstverlening van VANAD. Daarin biedt het talrijke vormen van klantcontact sourcing naast elkaar aan en kunnen aflevermodellen desgewenst gecombineerd worden. "Managed insourcing is één van de sourcingmodellen die wij hanteren, naast bijvoorbeeld Work from Home en traditionele outsourcing. Mochten wij op locatie bij een opdrachtgever te maken krijgen met een hoog piekverkeer, dan kunnen we moeiteloos capaciteit van onze andere sourcingkanalen inschakelen. Deze sourcingmix is uniek binnen de contact center branche", weet Plugge.

Kweekvijver
VANAD ziet veel toekomst voor samenwerking op basis van managed insourcing. Directeur Arnoud Munneke verwacht dat deze vorm van sourcing in 2010 meer aandacht krijgt bij de opdrachtgevers van VANAD. "Steeds meer opdrachtgevers kiezen ervoor om een professionele partij in te zetten die niet alleen de interactie met hun klanten verbetert, maar ook de eigen organisatie verder vooruit helpt. Door op basis van managed insourcing samen te werken met VANAD, hoeven zij zich bovendien niet druk te maken om werving en selectie van talenten. VANAD is de kweekvijver voor zowel innovatieve vormen van klantcontact als voor nieuwe talenten."

Plugge was als onderdeel van het management team van VANAD al verantwoordelijk voor de Workforce Professionals, de afdeling die de planning & traffic van de contact center activiteiten verzorgd.


_

Over VANAD
VANAD is een innovatieve specialist op het gebied van customer interaction. Met ons innovatieve customer interaction management platform helpen wij opdrachtgevers op strategisch, tactisch en operationeel vlak bij het optimaliseren van de interacties met hun klanten of gebruikers. Daarbij maken wij gebruik van een sourcingmix van outsourcing, managed insourcing en Work from Home, die naast elkaar of gecombineerd door ons worden verzorgd. Ons in 2005 opgerichte bedrijf staat onder leiding van Arnoud Munneke en Arthur Nederlof en opereert hoofdzakelijk vanaf onze campus in Capelle aan den IJssel, waar wij maximaal profiteren van de synergie met de zusterbedrijven die ook tot de VANAD Group behoren. Naast onze superieure technologie onderscheiden wij ons met onze unieke bedrijfscultuur, die tot uitdrukking komt in onze Jij bent Fantastisch! filosofie en onze FORWARD formule. De ruim 750 medewerkers van VANAD geloven dan ook in de kernwaarden Fun, Ontwikkeling, Respect, Waardering, Aandacht, Resultaat en Daadkracht, en laten deze nadrukkelijk tot uitdrukking komen in onze dienstverlening. Meer informatie vindt u op www.vanad.nl en www.jijbentfantastisch.nl.

VANAD is onderdeel van de VANAD Group, één van de weinige familiebedrijven in de IT-sector. Het bedrijf staat onder leiding van de broers Ad Nederlof (Founder) en Jean Nederlof (COO). De bedrijven binnen VANAD richten zich op IT & Telecom, Customer Interaction en Fashion. De bedrijvengroep is met zo'n 1.000 medewerkers [700 FTE's] wereldwijd actief in onder meer de gezondheidszorg, overheid, transport & logistiek, telecom, financiële dienstverlening en hotellerie. Meer dan 50 topondernemingen zoals KPN, Achmea, Heineken, ABN AMRO, Schenker, RAET, Railion, SNS Fundcoach, ECT en ruim 100 grote (overheids)instellingen maken gebruik van de dienstverlening. Meer informatie over VANAD Group vindt u op www.vanadgroup.com.





Ingezonden persbericht