Ingezonden persbericht


dinsdag 24
november 2009

Elsevier.nl viert lustrum en introduceert het dashboard

Elsevier.nl viert vandaag zijn vijfjarig jubileum. Ter gelegenheid hiervan introduceert elsevier.nl het 'dashboard'. Met dit dashboard kunnen alle via 'MyElsevier' geregistreerde gebruikers hun eigen Elsevier-homepage inrichten en zo gemakkelijk op de hoogte blijven van hun favoriete Elsevier-nieuws, opinie en weblogs. Wie zich nog niet registreerde, kan dat uiteraard nog doen.

Op 24 november 2004 zag de nieuws- en opiniesite van het weekblad Elsevier het levenslicht. Vijf jaar later is de site uitgegroeid tot een volwaardige nieuws- en opiniesite met maandelijks meer dan 1 miljoen unieke bezoekers. Behalve nieuws en opinie biedt de site vele dossiers, honderden biografieën van toonaangevende Nederlanders, tal van videoblogs, dagelijks videonieuws en artikelen over mode, auto's en design.

Actualiteit en interactie zijn de sleutelwoorden van elsevier.nl. Dagelijks worden er honderden reacties geplaatst door elsevier.nl-bezoekers. De weblogs worden geschreven door gerenommeerde Elsevier-journalisten en door opiniemakers als hoogleraar Afshin Ellian en schrijver Leon de Winter. Elsevier.nl onderscheidt zich van andere nieuwssites door een eigenzinnige selectie van het nieuws.

Plaatsvervangend hoofdredacteur René van Rijckevorsel, vanaf het begin zeer nauw bij de site betrokken, kijkt met een gevoel van trots terug op de eerste vijf jaar. 'Het is Elsevier gelukt om met een relatief klein team een website neer te zetten die een geduchte concurrent is voor de sites van de meeste dagbladen. Vroeger, toen we er alleen in print waren, concurreerden we met de andere opiniebladen. Online concurreren we met álle nieuwssites en weten we ons met onze scherpe opinies te onderscheiden.'

De website van Elsevier is vanaf de eerste dag winstgevend geweest en heeft ervoor gezorgd dat het weekblad duizenden nieuwe abonnees kreeg.

Vinne Schifferstein-Vidal, uitgever van elsevier.nl: 'Steeds meer adverteerders weten elsevier.nl te vinden om hun online marketingdoelstellingen te bewerkstelligen. Ook is de website een succesvol verkoopkanaal voor Elsevier boeken, Speciale Edities en andere producten'.



Ingezonden persbericht